۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۱

اوراکل و استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی

ایتنا- اوراکل به تازگی از عرضه سرویس‌های جدیدی خبر داد به مشتریان کمک می‌کند تا از مزایای هوش مصنوعی در طیف وسیعی از بارهای کاری بهره‌مند شوند. این حرکت اوراکل به خاطر افزایش محبوبیت و همچنین به روز بودن و مطابقت با استانداردهای روز دنیا صورت گرفته است.
اوراکل و استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مبتنی بر هوش مصنوعی
با رشد روزافزون حضور هوش مصنوعی در عرصه جهانی و استفاده از این قابلیت در تمامی خدمات جدید، شرکت‌ها نیز در پی هستند که از این پتانسیل استفاده کنند و وضعیت خود را با استانداردهای روز دنیا تطبیق دهند، ضمن آن که بتوانند در رقابت ایجاد شده، سهم بیشتری برای خود فراهم نمایند.
شرکت اوراکل نیز یکی از همین مجموعه‌های مشهور است که می‎کوشد نقشی پررنگ در این زمینه داشته باشد، و بدین منظور درصدد است سرویس‌های جدیدی مبتنی بر این فناوری تعریف و عرضه کند و یا خدمات پیشین خود را به نحوی مناسب و سازگار با فناوری هوش مصنوعی بکار ببندد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، اوراکل به تازگی سرویس ابری پلتفرم هوش مصنوعی را طراحی و عرضه نموده که توان محاسباتی بالایی را در اختیار محققین و کارشناسان قرار می‌دهد؛ ضمن آنکه یک نمونه سخت‌افزار پیش‌ساخته به مدیران فناوری و نیز کاربران ارائه می‌دهد که شامل ابزارهای یادگیری ماشینی محبوب نظیر تنسور فلو، کراس و جوپیتر نوت‌بوک می‌باشد.
گفتنی است در همه این مجموعه، اوراکل امکان توسعه سیستم‌های یادگیری ماشینی در فضای ابری را برای کلیه کاربران فراهم می‌سازد.

به علاوه، کاربران می‌توانند از اپلیکیشن‌های هوشمند انعطاف‌پذیر استفاده کنند و از مزایای هوش مصنوعی برای انتقال بارهای کاری خود به فضای ابری هوشمند این شرکت در خدماتی مانند منابع مالی و انسانی، زنجیره تأمین، تولید، تجارت، خدمات مشتریان، بازاریابی و فروش بهره‌برداری نمایند.

همچنین این شرکت، سرویس موبایل کلود خود را با قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی نموده است. این قابلیت‌ها به مشتریان کمک خواهند کرد تا چت‌بات‌های موجود را توسعه داده و متناسب با نیاز خود پیاده‌سازی و مستقر سازند، و بدین ترتیب کاربران می‌توانند در انواع سناریوهای مختلف، با توانایی‌های این سامانه تعامل داشته باشند.

گفتنی است مطابق هدف اوراکل، تمامی این قابلیت‌ها باید به خوبی به کاربران کمک کنند تا خود را به شیوه بهتری با جریان روبه‌‌رشد فناوری یادگیری ماشینی و تخصص‌های مرتبط با آن وفق دهند.
مسلماً اوراکل در مسیر پیشرفت خود از دیگر شرکت‌های فعال این عرصه مانند مایکروسافت، گوگل، سیلزفورس، آمازون، آی.بی.ام و غیره کمک خواهد گرفت.

از دید کارشناسان، اساساً هدف از طراحی سرویس ابری پلتفرم هوش مصنوعی، این بوده است که محیط کاری برای دانشمندان و محققین داده فراهم سازد. در آینده، این نمونه سخت‌افزاری می‌تواند برای پشتیبانی از هشت واحد پردازنده گرافیکی (GPU) روی معماری انویدیا ولتا آماده شود.
 
کد مطلب: 50401
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام