۱
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۹

اینترنت اکسپلورر اطلاعات کاربران را لو می‌دهد

ایتنا – به‌تازگی مشخص شده است که آخرین نسخه از مرورگر وب اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت با یک باگ ویژه روبرو است که موجب می‌شود تا این محصول هر آنچه در نوار آدرس خود تایپ می‌کنید، افشا کند.
اینترنت اکسپلورر اطلاعات کاربران را لو می‌دهد
به‌تازگی مشخص شده است که آخرین نسخه از مرورگر وب اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت با یک باگ ویژه روبرو است که موجب می‌شود تا این محصول هر آنچه در نوار آدرس خود تایپ می‌کنید، افشا کند.

به گزارش ایتنا مرورگر اینترنت اکسپلورر را می‌توان یکی از بدنام‌ترین محصولات نرم‌افزاری جهان دانست، که البته شرکت مایکروسافت سعی داشت تا با عرضه مرورگر "اج"، این مشکلات را به فراموشی بسپارد ولی گویا باز هم مشکلات اکسپلورر دست از سر این شرکت برنمی‌دارند.
به‌تازگی یک باگ جدید در اینترنت اکسپلورر کشف شده است که موجب می‌شود تا هر چیزی که کاربر در نوار آدرس خود تایپ می‌کند، به طرزی باورنکردنی و به‌صورت عمومی قابل رویت باشد.

این باگ به‌تازگی و توسط محققی به نام مانوئل کابایرو کشف‌ شده است. این فرد برای اثبات وجود این مشکل، وب‌سایتی را به راه انداخته است که کاربران می‌توانند با ورود به آن مشاهده کنند که چگونه با کلیک کردن بر روی نوار آدرس و تایپ کردن متن، اطلاعات آنها پس از وارد ساختن کلید Enter، بر روی سایت نمایش داده خواهد شد.
 
او در این‌ باره می‌گوید: «وقتی که اسکریپتی در داخل تگ‌های اچ‌تی‌ام‌ال اجرا می‌شوند، آبجکت لوکیشن می‌تواند دچار سردرگمی شده و به‌جای آدرس تعیین شده، اطلاعات را به منابع غیرمرسوم ارسال کند.»
 
کابایرو معتقد است که شرایط این مرورگر به این دلیل بدتر از پیش شده است که مایکروسافت قصد دارد کاربران را به استفاده از مرورگر اج ترغیب کند و به همین دلیل نیز نمی‌توان انتظار داشت که این شرکت به‌روزرسانی‌های امنیتی خود را به‌جای مرورگر اج، برای اینترنت اکسپلورر ارائه کند.

در حال حاضر متخصصان امنیتی معتقدند که تنها کاری که می‌توانید برای امن نگاه داشتن خود از این باگ در اینترنت اکسپلورر بکنید، عدم استفاده از این مرورگر است.
 
کد مطلب: 50390
نام شما
آدرس ايميل شما