۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۲

آیا آیفون X طبیعت را نابود می‌کند؟

ایتنا – به‌تازگی شایعات فراوانی در زمینه میزان آلایندگی ایجاد شده در فرایند ساخت آیفون X منتشر شده است ولی تحقیقات نشان می‌دهند که این محصول در مقایسه با بسیاری از آیفون‌های قبلی چندان آلاینده نیست.
آیا آیفون X طبیعت را نابود می‌کند؟
به‌تازگی شایعات فراوانی در زمینه میزان آلایندگی ایجاد شده در فرایند ساخت آیفون X منتشر شده است، ولی تحقیقات نشان می‌دهند که این محصول در مقایسه با بسیاری از آیفون‌های قبلی چندان آلاینده نیست.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، امروزه صنایع فناوری نیز مانند سایر صنایع زیر ذره‌بین‌های زیست‌محیطی قرار دارند و به همین دلیل نیز میزان آلایندگی ایجاد شده به‌واسطه ساخت محصولات، به‌شدت موردتوجه قرار دارد.

در این میان با توجه به جنجال رسانه‌ای ارائه شده به‌واسطه معرفی مدل ویژه ده‌سالگی آیفون یعنی آیفون X، شایعات فراوانی در زمینه میزان آلایندگی این محصول منتشر شده است.

بر همین اساس نیز اپل میزان آلایندگی مربوط به ساخت مدل‌های جدید خود یعنی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X را منتشر ساخته است که نشان می‌دهد این دستگاه‌ها در مقایسه با مدل‌های دیگر آیفون به‌هیچ‌عنوان یک بحران زیست‌محیطی به‌حساب نمی‌آیند.
 
بر اساس اطلاعات ارائه شده مشخص شده است که تولید هر آیفون X می‌تواند موجب ایجاد 79 کیلوگرم گاز دی‌اکسید کربن شود که این میزان به‌هیچ‌عنوان نزدیک به رکورد آلایندگی محصولات پیشینی اپل نیز نشده است.

بر اساس تاریخچه محصولات سری آیفون، بالاترین میزان آلایندگی ایجاد شده متعلق به آیفون 6 پلاس است که 110 کیلوگرم گاز دی‌اکسید کربن تولید می‌کرده است.
 
میزان آلایندگی ایجاد شده به‌واسطه آیفون 8 برابر با 57 کیلوگرم گاز دی‌اکسید کربن بوده است و این میزان برای آیفون 8 پلاس به 68 کیلوگرم می‌رسد.
 
سبزترین مدل ساخته شده در تاریخ آیفون نیز (از زمانی که این محصولات مورد تحلیل قرار گرفتند) متعلق به آیفون SE است که تنها 45 کیلوگرم گاز دی‌اکسید کربن تولید می‌کرد.
 
جالب است بدانید که از میان این میزان دی‌اکسید کربن یاد شده، 80 درصد از آن به‌واسطه فرایند تولید محصول ایجاد می‌شود و 20 درصد باقی مانده در طول مدت‌زمان استفاده توسط کاربران تولید می‌گردد.
 
کد مطلب: 50384
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام