۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰

هوش مصنوعی اپل برای درک عکس‌های کاربران

ایتنا – شرکت اپل به‌تازگی برای خرید یک فناوری هوش مصنوعی اقدام کرده است که می‌تواند با تحلیل عکس‌های کاربران، به درک مناسبی از شرایط عکس رسیده و کیفیت نرم‌افزارهای مرتبط با عکس بر روی iOS نسخه 11 را بهبود بخشد.
هوش مصنوعی اپل برای درک عکس‌های کاربران
شرکت اپل به‌تازگی برای خرید یک فناوری هوش مصنوعی اقدام کرده است که می‌تواند از طریق تحلیل تصاویر آپلود شده توسط عکس‌های کاربران، به درک مناسبی از شرایط عکس رسیده و کیفیت نرم‌افزارهای مرتبط با عکس بر روی سیستم عامل iOS نسخه 11 را بهبود بخشد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کنفرانس توسعه‌دهندگان شرکت اپل در سال جاری با موارد بسیار هیجان‌انگیزی همراه بود که یکی از آنها بهبود کیفیت نرم‌افزارهای مرتبط با عکس‌ها در دستگاه‌های اپل بود.
بر اساس اعلام رسمی شرکت اپل در کنفرانس مزبور، نرم‌افزارهای عکس بر روی سیستم عامل iOS به لطف استفاده از سیستم دو فناوری مطرح یعنی "یادگیری ماشینی" و "هوش مصنوعی"، با پیشرفتی چشمگیر روبرو خواهند بود.

گفته می‌شود که پیشرفت یاد شده به‌واسطه خرید یک شرکت استارت‌آپ فرانسوی به نام ریگیند (Regaind) بوده است که در زمینه فناوری‌های بصری کامپیوتری فعالیت دارد.
رابط برنامه‌نویسی کاربردی طراحی شده در شرکت ریگیند دارای قابلیت تحلیل محتوای عکس‌ها است و می‌تواند قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای را به سیستم‌های اپل بیفزاید.
 
بدین‌ ترتیب نرم‌افزارهای این شرکت می‌توانند موجب شوند تا اپل نه‌تنها بتواند عکس‌های شما را تحلیل کرده و محتوای آنها را درک کند، بلکه به کمک ساختار ویژه هوش مصنوعی موجود در این سیستم، مفاهیم زیباشناسی و جنبه‌های فنی عکس نیز برای اپل قابل درک خواهند بود.

این قابلیت موجب می‌شود تا بتوان به‌راحتی عکس‌های مشابه را پیدا کرد و یا اینکه عکس‌های مربوط به یک رخداد خاص به‌راحتی در سیستم افراد مختلف قابل طبقه‌بندی خواهند بود.

همچنین یکی از موارد ویژه‌ای که هوش مصنوعی ریگیند می‌تواند برای رقابت با گوگل به اپل ارائه کند، قابلیت تحلیل چهره انسان‌ها جهت تعیین جنسیت است. این سیستم می‌تواند موجب شود تا ساختار انیموجی طراحی شده برای نسخه‌های جدید آیفون، به مرحله جدیدی از کاربری وارد شوند.
 
کد مطلب: 50383
برچسب ها: تشخیص چهره اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام