کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندرومدا، سیستم عامل جدید مایکروسافت

سايت خبری ايتنا , 12 مهر 1396 ساعت 19:41

ایتنا- مایکروسافت در توسعه توسعه هدف بلندمدت خود برای ایجاد یک سیستم عامل کامل در بین انواع مختلف ویندوز است.


برخی از رسانه‌ها و افرادی که بصورت مداوم، شرکت مایکروسافت و پیشرفت‌های آن را زیر نظر گرفته‌اند، اخیرا در مورد دستگاه موبایل مایکروسافت تحت عنوان «اندرومدا» اطلاعاتی به دست آورده‌اند. البته بعقیده آنها، اندرومدا فقط یک سخت‌افزار نیست، بلکه در حقیقت نرم‌افزار همه خواهد بود که نه تنها به دستگاه اندرومدای مایکروسافت، بلکه به خود ویندوز 10 هم قدرت می‌بخشد و موجب پیشرفت آن می‌شود.

به گزارش ایتنا از زد.دی نت، دو رسانه "ویندوز سنترال" و "ام‌اس‌پاور یوزر"، در ابتدای سال جاری پست‌های خوبی در مورد سیستم عامل اندرومدا منتشر کردند. نظر ویندوز سنترال این بود که اندرومدا، رسما به عنوان سیستم عامل ویندوز کور(Core) شناخته خواهد شد.
لازم به ذکر است که سیستم عامل اندرومدا، پروژه مایکروسافت ریسرچ برای خلق یک سیستم عامل کاملا مستقل نیست، چرا که تلاش مایکروسافت برای ایجاد یک سیستم عامل جدید بدون نگاه به ریشه اصلی آن یعنی ویندوز ممکن نخواهد بود.

در حقیقت سیستم عامل اندرومدا قرار است که بر مبنای ویندوز 10 ساخته شود، ضمن آنکه آن را تحت تأثیر قرار داده و بهبود بخشد.
از سوی دیگر با وجود اینکه مسئولان مایکروسافت می‌گویند که نسخه ویندوز روی تمام دستگاه‌ها یکسان است ولی بنظر می‌رسد که در عمل اینگونه نیست. مایکروسافت می‌توانست یک ویندوز 10 کور عمومی بسازد (وان کور) که در تمام گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های آی.اُ.تی و هولولنز کار کند.
اما بنابر گزارش ویندوز سنترال، چنین موضوعی عملی نشد و مابقی سیستم عامل‌های ویندوز 10 که روی دستگاه‌های مذکور قرار می‌گیرند، یکسان نیستند و هر کدام شامل بخش‌هایی است که مختص همان نوع دستگاه می‌باشد.
در حقیقت می‌توان گفت سیستم عامل اندرومدا، یک پیاده‌سازی جدید از ویندوز 10 است که با رفع ایراد مزبور، در آینده یک سیستم عامل مرجع برای تمامی دستگاه‌های ویندوز 10 همکاران مایکروسافت OEM است.

ویندوز 10 تا به این لحظه، نشانه‌های بسیاری از پیشینیان خود یعنی ویندوز اکس.پی، ویندوز 7 و ویندوز 8 دارد. مایکروسافت سال‌هاست که می‌کوشد تا وابستگی به نسخه های قبلی را از بین ببرد و زیرسیستم‌ها را مجددا درون ویندوز بازنویسی کند. بنابراین بنظر می‌رسد که سیستم عامل اندرومدا، نقطه اوج این تلاش‌هاست.

مایکروسافت هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای انتشار پلتفرم جدید اندرومدا روی دستگاه موبایل مایکروسافت اندرومداست. بعید است که این دستگاه تا قبل از سال 2018 وارد بازار شود.
 


کد مطلب: 50366

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50366/اندرومدا-سیستم-عامل-جدید-مایکروسافت

ايتنا
  https://www.itna.ir