کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چین به بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن همراه در جهان بدل می‌شود

10 مهر 1396 ساعت 14:22

ایتنا- به نظر می‌رسد که کشور چین رسماً به بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند در جهان بدل شده است و دلیل این موضوع نیز تولید رقم نجومی 820 میلیون تلفن همراه در بازه زمانی ژانویه تا جولای سال جاری در این کشور است.


به نظر می‌رسد که کشور چین رسماً به بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند در جهان بدل شده است و دلیل این موضوع نیز تولید رقم نجومی 820 میلیون تلفن همراه در بازه زمانی ژانویه تا جولای سال جاری در این کشور است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، امروزه بزرگ‌ترین نام‌های دنیای تلفن‌های همراه هوشمند، شرکت‌های کره‌ای، آمریکایی و ژاپنی هستند، اما واقعیت اینست که در پشت پرده فعالیت این نام‌هایِ بزرگ، تولیدکنندگان چینی کنترل ارقام بازار را در اختیار دارند.

مطابق آمار، تعداد تولید تلفن‌های همراه هوشمند در کشور چین به‌اندازه‌ای بالاست که هیچ کشور دیگری توان رقابت با آن را ندارد.

این آمار نشان از آن دارند که در بازه زمانی بین ماه‌های ژانویه تا جولای سال 2017، یک میلیارد و 100 میلیون و 820 هزار دستگاه دیجیتالی همراه در کشور چین تولید شده است که نسبت به سال گذشته، رشدی 4 درصدی را نشان می‌دهد.
 
از سوی دیگر، آمار تولید تلفن‌های همراه هوشمند در این بازه زمانی 7 ماهه به 820 میلیون و 750 هزار دستگاه همراه هوشمند می‌رسد که نشان‌دهنده رشد 3.4 درصدی تولید در این بازار است.

آمار دقیق این است که شرکت‌های تولیدکننده چینی در این مدت‌زمان توانسته‌اند تا 95 میلیون و 340 هزار نوت‌بوک، 46 میلیون و 370 هزار تبلت و 25 میلیون و شصت هزار کامپیوتر خانگی دسکتاپی تولید کنند.

بدین‌ ترتیب می‌توان انتظار داشت که با توجه به پیشرفت محبوبیت جهانی برندهایی مانند لنوو، اوپو، زدتی‌ای و شیائومی، بازار تلفن همراه هوشمند چین، بیش‌ از پیش سایر کشورها را در زمینه رقابت تحت‌فشار قرار دهد.


کد مطلب: 50361

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50361/چین-بزرگ-ترین-تولید-کننده-تلفن-همراه-جهان-بدل-می-شود

ايتنا
  https://www.itna.ir