۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳

عرضه تراشه ۱۲ نانومتری رایزن در سال ۲۰۱۸

ایتنا- شرکت AMD قرار است تا در ماه فوریه سال ۲۰۱۸، نخستین تراشه‌های 12 نانومتری سری رایزن (Ryzen) را روانه بازار کند.
عرضه تراشه ۱۲ نانومتری رایزن در سال ۲۰۱۸
شرکت AMD قرار است تا در ماه فوریه سال 2018، نخستین تراشه‌های 12 نانومتری سری رایزن (Ryzen) را روانه بازار کند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، پردازنده‌های کم‌مصرف 12 نانومتری جدید شرکت AMD که نسل جدید سری رایزن به‌حساب می‌آیند و تا کمتر از پنج ماه دیگر وارد بازار می‌شوند، می‌توانند تأثیری شگرف بر بازار بگذارند.

این پردازنده‌ها با نام شناسه پیناکل 7 عرضه خواهند شد و در حقیقت نسل بعدی و تکمیل‌کننده سری پردازنده‌های میان رده پیناکل 5 و پردازنده‌های پایین رده پیناکل 3 خواهند بود.
با این وجود، دو پردازنده یاد شده قرار است تا یک ماه بعد از پردازنده بالا رده پیناکل 7 به بازار عرضه شوند و بدین‌ترتیب AMD در ماه مارس سال 2018 اقدام به عرضه تجاری آنها خواهد نمود.

شرکت AMD پیش‌بینی می‌کند، به کمک این سیستم‌های جدید بتواند در نیمه نخست سال 2018 میلادی به مالکیت 30 درصدی بر بازار جهانی پردازنده‌ها دست پیدا کند.

همچنین قرار است تا نسخه کم‌مصرفی از پردازنده‌های سری پیناکل در ماه آوریل سال 2018 روانه بازار مصرف شود؛ ضمن اینکه دیگر محصول این شرکت در این رده، پیناکل پرو خواهد بود که در ماه مه سال آینده میلادی به‌صورت تجاری عرضه خواهد شد.
 
همچنین تراشه‌های سری 400 نیز از ماه مارس میلادی در دسترس خواهند بود و می‌توان از آنها بر روی مادربردهای سری X470 یا B450 استفاده کرد که تقریباً نخستین مدل‌های دارای پشتیبانی از تراشه‌های یاد شده هستند که همزمان با آنها روانه بازار می‌شوند.

شایان ذکر است، با توجه به سفارش‌های مناسب و متعدد شرکت مایکروسافت و همچنین استفاده از تراشه‌های AMD بر روی کنسول پلی‌استیشن 4، پردازنده‌های رایزن 5 و 7 می‌توانند این شرکت را به موفقیتی بزرگ‌تر در بازار برسانند.

همچنین ذکر این نکته لازم است که AMD در سه‌ماهه دوم سال 2017 میلادی با رشد سود 19 درصدی روبرو بوده است، اما پیش‌بینی می‌شود که در سه‌ماهه سوم سال 2017 شاهد رسیدن این رقم به 23 درصد باشیم و با عرضه تراشه‌های جدید در ابتدای سال 2018، این آمار مسلماً رشد چشمگیری را تجربه خواهند کرد.
 
کد مطلب: 50358
برچسب ها: تراشه Ryzen
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام