۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۹

مشکلات امنیت برای سیستم‌های کامپیوتری صنعتی در سال ۲۰۱۷

ایتنا- سیستم‌های کامپیوتری صنعتی در سال ۲۰۱۷ دچار مشکلات و تهدیدات جدی امنیتی خواهد شد. دلیل این موضوع، آن است که طراحی این سیستم‌ها به گونه‌ای نیست که بتوانند از خودشان محافظت کنند.
مشکلات امنیت برای سیستم‌های کامپیوتری صنعتی در سال ۲۰۱۷
شرکت امنیتی کسپرسکی هشدار داد که کامپیوترهایی که در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد، هدف بسیار خوبی برای هکرها هستند و سازمان‌های تولیدی از جمله سازمان‌هایی هستند که به خاطر این حملات، لطمه خواهند دید.
کسپرسکی همچنین اعلام کرد که از هر سه حمله‌ای که به سیستم‌های صنعتی صورت می‌گیرد، یکی از آنها، تولیدکنندگان مواد و کالاهای مختلف را دچار مشکل کرده و از بین می‌برد. شرکت‌های تولید تجهیزات فنی و مهندسی از جمله همین سازمان‌های صنعتی می‌باشد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، اوگنی گونچارو، مدیر زیرساخت‌های بحرانی در آزمایشگاه کسپرسکی گفت: «ما در نیمه نخست سال، شاهد ضعف شدید در نحوه حفاظت از سیستم‌های صنعتی بودیم. در آن زمان، بسیاری از کامپیوترهای صنعتی، تصادفاً آلوده شده بود و به همین خاطر حملات مؤثری، کاربران خانگی و شبکه‌های سازمانی را تحت‌الشعاع قرار داده بود.»
وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: «حملات باج‌افزاری مخرب واناکرای و ایکس‌پتر از نمونه‌های این حملات مخرب هستند که منجر به اختلال در چرخه‌های تولید سازمانی و شکست‌های لجستیکی در سراسر جهان شد و کار نهادهای پزشکی را با مشکلات متعددی روبرو ساخت. نتایج چنین حملاتی می‌تواند مهاجمان را نسبت به اقدامات بیشتر و شدیدتر تحریک کند. پیش از این، تمهیدات پیشگیرانه‌ای را اتخاذ کرده‌ایم اما شرکت‌ها باید برای آینده برنامه‌ریزی کنند و اقداماتی ملموس‌تر و گسترده‌تری انجام دهند».

کسپرسکی، باج‌افزار را به عنوان یک معضل می‌شناسد و به همین خاطر، اقدمات مهم و مؤثری در راستای جلوگیری از نفوذ آنها انجام داده است. بنابر پژوهش‌های کسپرسکی، 33 خانواده از نرم‌افزارهای مخرب وجود دارد و در نیمه نخست سال جاری میلادی، 0.5 درصد از کامپیوترهای صنعتی، حداقل یک‌بار با بدافزارهای رمزگذاری مورد حمله واقع شده‌اند.

هشدار اساسی شرکت مزبور این است که صرفاً 40 درصد از شرکت‌ها، باج‌افزارها را یک خطر جدی محسوب می‌کنند و لذا زمان آن فرارسیده که مابقی شرکت‌ها نیز با روشی مؤثر با این مسئله برخورد کنند.
کد مطلب: 50354
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام