۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳

نوآوری در فناوری، نیاز به دانش فراوان دارد

ایتنا - افزایش رقابت میان بنگاه‌ها در مقیاس جهانی باعث شده است که تفکیک/عدم تفکیک حوزه‌های مدیریت دانش یا مدیریت نوآوری، موضوع چندان استراتژیک و مهمی به شمار نیاید.
نوآوری در فناوری، نیاز به دانش فراوان دارد
محقق ارشد مؤسسه دیتا 61 اذعان داشت که نوآوری واقعی در امنیت سایبری از فناوری‌هایی حاصل می‌شود که هزاران سال عمر دارند و در طول چند صد سال، پبشرفت کرده و در میان انسان‌ها جایی به خود اختصاص داده‌اند.
پروفسور باب ویلیامسون، محقق ارشد این مؤسسه گفت: «فناوری جدید با یک درگیری و تله ذهنی وارد عرصه می‌شود. زمانی که در مورد پدیده‌ای نو و جدید صحبت می‌کنید، ممکن است خیلی راحت، در تله افکار خود بیفتید.»
مؤسسه دیتا 61، یک موسسه استرالیایی است که در زمینه مهندسی و پژوهش و در حوزه علم داده فعالیت می‌کند و مبنای کار خود را بر تعاریف اولا اولسون، پروفسور اقتصاد بنا کرده است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، ویلیامسون در کنفرانسی در سیدنی گفت: «اگر بخواهیم تعریف مختصر و مفیدی ار فناوری ارائه دهیم، باید بگوییم که فناوری، در واقع همان دانش کاربردی و مفید است. یک فناوری وجود دارد که تصور می‌کنم تمام حوزه‌ها را در برمی‌گیرد و آن چیزی جز "ریاضیات" نیست. ریاضیات، انقلاب علمی را تکمیل کرده است و این امکان را فراهم می‌سازد تا  یک صفحه نمایش عالی و جذاب بسازید و یک ساختمان محکم و عالی بنا کنید.»

افزایش رقابت میان بنگاه‌ها در مقیاس جهانی باعث شده است که تفکیک/عدم تفکیک حوزه‌های مدیریت دانش یا مدیریت نوآوری، موضوع چندان استراتژیک و مهمی به شمار نیاید. در عوض، موضوع استراتژیک و مهم کاربرد مدیریت دانش در فرایندهای مدیریت نوآوری است که موجب می‌شود سازمان‌ها عملکرد خود را ارتقاء ببخشند.

نرم‌افزار هم در حقیقت به نوعی کاربرد ریاضیات است. اگر می‌خواهید نرم‌افزاری خوب و قابل اطمینان بسازید، باید اثبات کنید که این نرم‌افزار، مناسب است. اکنون فناوری به مرحله‌ای رسیده است که باید سیستم‌های پیچیده را در آن به اثبات برسانید. اما باید توجه داشت از آنجا که هزینه‌های زیادی به دنبال دارد، بسیاری به آن بی‌اعتنایی می‌کنند.

از سوی دیگر باید این واقعیت را مدنظر داشت که همه انواع اطلاعات را نمی‌توان به عنوان دارایی دانش و واجد ارزش در نظر گرفت؛ چرا که این سازمان‌ها هستند که قادرند با توجه به محیط و اهداف کسب‌وکار، مشخص سازند که چه اطلاعاتی را می‌توان دارایی دانش قلمداد کرد.
 
کد مطلب: 50346
برچسب ها: نوآوری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام