۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸

رفتار هوشمند سیستم تشخیص چهره آیفون

ایتنا- شرکت اپل با توجه به انتظارات رسانه‌ای و عمومی فراوان در زمینه دریافت اطلاعات بیشتر درباره تلفن همراه هوشمند آیفون X، اطلاعاتی جدید درباره سیستم تشخیص چهره این دستگاه منتشر ساخت.
رفتار هوشمند سیستم تشخیص چهره آیفون
شرکت اپل با توجه به انتظارات رسانه‌ای و عمومی فراوان در زمینه دریافت اطلاعات بیشتر درباره تلفن همراه هوشمند آیفون X، اطلاعاتی جدید درباره سیستم تشخیص چهره این دستگاه منتشر ساخت.
 
به گزارش ایتنا از رایورز بسیاری از افراد پس‌ از این که اپل سیستم تشخیص چهره را برای آیفون X معرفی کرد، با نگرانی‌هایی در زمینه نحوه ذخیره‌سازی این اطلاعات در تلفن همراه و سپس امنیت و کارایی این سیستم روبرو شدند.

با این وجود، اپل در این زمینه اقدام به شفاف‌سازی کرده و اعلام نموده است که این فناوری از نظر ساختار، دقیقاً مشابه با فناوری تشخیص اثر انگشت بکار رفته در نسل‌های دیگر آیفون عمل می‌کند و بدین‌ترتیب، تلاش برای زدودن نگرانی‌های احتمالی کاربران نموده است.
 
این اطلاعات نشان از آن دارند که این سیستم ابتدا چهره کاربر خود را اسکن کرده و سپس نمونه‌ای جزئی و دقیق از صورت شما را در داخل دستگاه شبیه‌سازی می‌کند.
 
 
 
پس‌ از آن، هر بار که کسی به حسگر اسکنر چهره کاربر تعبیه شده بر روی این مدل نگاه می‌کند، دستگاه، اسکن را انجام داده و نتایج را با نقشه سه‌بعدی ساخته شده از چهره کاربر اصلی دستگاه مقایسه می‌کند.
البته این سیستم از نظر امنیتی نیز ساختار مخصوص به خود را داشته و سعی می‌کند تا این اطلاعات حساس را از دسترس هکرها دور نگاه دارد.

روش انجام کار، چنین است که کلیه اطلاعات چهره کاربر در یک نقطه خاص ذخیره‌سازی نمی‌شوند و به همین دلیل نیز حتی در صورتی‌ که هکرها بتوانند بخشی از این اطلاعات را به دست بیاورند، قادر به کپی کلیه اطلاعات به دست آمده از اسکن صورت کاربر دستگاه نخواهند بود و در نتیجه، اطلاعات مزبور به کار آنها نمی‌آید.

همچنین این سیستم به یک ساختار هوشمند مجهز خواهد بود که موجب می‌شود تا این اسکنر، بتواند در هر نوبت اسکن چهره کاربر و افراد دیگر، اطلاعات جدیدی را تحلیل کرده و به‌صورت ساده‌ای خود را نیرومندتر سازد.

بدین‌ترتیب و در صورتی‌ که انتظار داشته باشیم که اپل تمامی ادعاهای انجام شده را به‌صورت موبه‌مو پیاده‌سازی کرده باشد، در حقیقت شاهد ساختاری مشابه با هوش مصنوعی به عنوان اسکنر چهره آیفون X خواهیم بود.
 
کد مطلب: 50338
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام