۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

حمله سایبری به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حسابرسی

ایتنا- یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حسابرسی در جهان، مورد حمله سایبری بزرگی قرار گرفته و اطلاعات محرمانه و خصوصی مشتریان این شرکت افشا شده است.
حمله سایبری به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حسابرسی




 
شرکت دیلویت (Deloitte) به‌عنوان یکی از چهارمین شرکت خصوصی بزرگ جهان در سال ۱۸۴۵ در لندن تاسیس شد و هم اکنون در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا مستقر است. امروزه این شرکت در زمینه حسابرسی، مشاوره، مدیریت ریسک سرمایه گذاری فعالیت می‌کند و همواره به بانک‌ها، افراد، شرکت‌ها و موسسات بزرگ در بیش از ۱۵۰ کشور جهان، مشاوره مالیاتی و اقتصادی ارائه می‌دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از گاردین، حالا طبق گزارش‌ها و اخبار منتشر شده، این شرکت بزرگ قربانی و هدف حملات سایبری هکرها قرار گرفته است. نکته جالب اینجاست که این شرکت بزرگ با در دست داشتن متخصصان شبکه و امنیت سایبی بسیار زبده، چند ماه پس از این حمله سایبری از آن مطلع شده است. گزارش‌ها حاکی است که اطلاعات محرمانه و خصوصی بسیاری از مشتریان این شرکت نظیر ایمیل‌های خصوصی آنها که شامل اطلاعات و پیام های بسیار محرمانه بوده، افشا شده است.

درآمدهای این شرکت بطور بی سابقه‌ای در سال گذشته به بیشترین حد یعنی ۳۷ میلیارد دلار یا ۲۷.۳ میلیارد پوند رسید که به دلیل مشاوره هایی بود که متخصصان این شرکت بزرگ به بانک ها و شرکت های کلان تجاری ارائه کرده بودند.

تاکنون شمار مشتریانی که اعلام شده است که اطلاعات محرمانه‌شان فاش شده و مورد حمله سایبری قرار گرفته است، به عدد شش رسیده است. این درحالیست که پژوهش و پیگیریهای شرکت دیلویت در حال انجام بوده و همچنان ادامه دارد.

 گفته می‌شود این حمله سایبری که توسط هکرها صورت گرفته است، در ماه مارس سال جاری میلادی  رخ داده اما برخی دیگر بر این باورند که شروع این حمله از اکتبر و نوامبر سال ۲۰۱۶ بوده است و از آن زمان تاکنون هکرها و مجرمان سایبری به اطلاعات مشتریان این شرکت دسترسی داشته‌اند.
شرکت دیلویت در سال ۲۰۱۲ بعنوان بهترین و ایمن‌ترین شرکت مشاور در جهان از لحاظ امنیت سایبری شناخته شده بود.

طبق گزارش‌های منتشر شده، هکرها جز ایمیل‌های مشتریان که حاوی اطلاعات محرمانه و خصوصی بوده است، همچنین به شناسه کاربری، گذرواژه ها،   IP آدرس‌ها و تمامی نمودارهای مهندسی و تجاری آنها دسترسی داشته‌اند. همچنین مشتریان قربانی این حمله سایبری می‌گویند که اطلاعات و ضمیمه‌های بسیار محرمانه و حساسی در ایمیل خود داشته‌اند و پس از انتشار اخبار مرتبط با افشای اطلاعات آنها نگران افشای این اطلاعات هستند.

با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف این گونه حملات قرار گرفته‌اند و آسیب‌ها و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آمار حملات سایبری و هک در سال جاری میلادی ۲۰۱۷، به اوج خود رسیده است.

نزدیک به یک ماه پیش بود که شرکت اکوئیفاکس، بعنوان یکی از سه آژانس برتر که درباره اعتبار مصرف‌کنندگان در آمریکا گزارش می‌دهد، اعلام کرد که هکرها به اطلاعاتی از این شرکت دسترسی پیدا کردند که احتمال می‌رود اطلاعات خصوصی ۱۴۳ میلیون کاربر آمریکایی در معرض سوء استفاده قرار بگیرد.

اخبار و گزارش‌هایی که طی ماه‌های اخیر از حملات سایبری و هک به بانکها و موسسات بزرگ تجاری و اقتصادی شنیده‌ایم، همگی حاکی از یک اتفاق بسیار ناخوشایند و وحشتناک در حال وقوع هستند. بدیهی است که دیگر نمی توان گفت هیچ فرد و یا هیچ سازمانی از گزند خطرات و تهدیدهای حملات سایبری در امان است و معلوم نیست این تهدید رو به رشد، تا چه زمانی قرار است به طول بیانجامد.
کد مطلب: 50333
برچسب ها: امنیت هک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام