۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۹

پایان سکوت چهارساله آمازون با فایر اچ‌دی 10

ایتنا – به‌تازگی آمازون نسخه جدید تبلت‌های خود را معرفی کرده است که در کمال ناباوری با امکاناتی نیرومندتر، قیمتی کمتر از نسل‌های پیشین خود دارد.
پایان سکوت چهارساله آمازون با فایر اچ‌دی 10
به‌تازگی شرکت آمازون نسخه جدید تبلت‌های خود را معرفی کرده است و نکته جالب اینکه در کمال ناباوری، با امکاناتی بیشتر، قیمتی کمتر از نسل‌های پیشین خود دارد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، محبوبیت سیستم‌ها و محصولات آمازون به‌واسطه استفاده از سیستم هوشمند صوتی مشهورش یعنی "آلکسا" به‌خوبی افزایش یافته است و حال، این شرکت قصد دارد تا این محبوبیت را به تبلت‌های خود نیز انتقال بدهد.
در همین راستا نیز این شرکت به‌تازگی و پس از مدت‌ها، نسخه جدید تبلت‌های خود را با نام فایر اچ‌دی 10 معرفی کرده است که قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار خوبی را در خود جای داده‌اند.

جالب است بدانید که آخرین نسل تبلت‌های فایر اچ‌دی که توسط آمازون عرضه شده بود، در سال 2013 میلادی معرفی شده بود و آمازون با معرفی مدل جدید خود، رسماً به غیبت چهار ساله در این بازار پایان بخشید.
البته گفتنی است که تاکنون مدل‌های پیشین، کم و بیش به‌روزرسانی شده و به بازار عرضه می‌شدند، اما عملاً فاقد نوآوری یا پیشرفت‌های ویژه‌ای بودند و به همین دلیل در عرصه رقابت شرکت‌های صاحب‌نام در این حوزه، جایگاه خاصی را دارا نبود.

اکنون این محصول جدید که وارد بازار شده، ویژگی‌های خاصی دارد،‌ از جمله اینکه دارای باتری نیرومندی است که می‌تواند بین 8 تا 10 ساعت (بسته به نوع کاربرد) فعال باشد و از این نظر تفاوت چشمگیری با مدل‌های پیشین دارد.
حافظه داخلی این دستگاه نیز در سه رده 16، 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود و در کنار آن نیز امکان ارتقاء این حافظه به میزان 256 گیگابایت نیز توسط درگاه کارت میکرو اس-دی ممکن خواهد بود.

همچنین نمایشگر ال‌سی‌دی IPS فایر اچ‌دی 10 نیز کیفیت تصویر فول اچ‌دی با دقت تصویر 1920 در 1080 پیکسل را در ابعاد 10.1 اینچی خود به کاربران عرضه می‌کند.

البته از دید کارشناسان بازار، از جمله نقاط ضعف این تبلت می‌توان به رم 2 گیگابایتی آن اشاره کرد که به هیچ عنوان با یک محصول ویژه سال 2017 همخوانی ندارد. پردازنده این مدل نیز در نوع خود تا حدودی ناامیدکننده به نظر می‌رسد، چرا که شاهد عرضه یک پردازنده مدیاتک چهار هسته‌ای بر روی این محصول هستیم که دو هسته آن 1.8 گیگاهرتزی و 2 هسته دیگر 1.4 گیگاهرتز توان دارند.

با این وجود، نکته مهم درباره این محصول، قیمت آن است و تبلت فایر اچ‌دی 10 مدل 2017 با قیمت تقریبی 200 دلار به بازار عرضه خواهد شد که نزدیک به 27 دلار از مدل پیشین آن ارزان‌تر است.
کد مطلب: 50257
برچسب ها: آمازون آلکسا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام