۰
plusresetminus
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۸

سیستم تشخیص چهره، آغازی برای نسل جدیدی از حسگرهای زیستی

ایتنا – متخصصان فناوری اعلام کرده‌اند که عرضه حسگر شناسایی چهره بر روی پرچم‌داران شرکت‌های اپل و سامسونگ موجب خواهد شد تا نسلی جدید و پیشرفته از فناوری‌های تشخیص نشانه‌های حیاتی به‌عنوان روش‌های تائید هویت کاربران ظهور کنند.
سیستم تشخیص چهره، آغازی برای نسل جدیدی از حسگرهای زیستی
متخصصان فناوری اعلام کرده‌اند که عرضه حسگر شناسایی چهره بر روی پرچم‌داران شرکت‌های اپل و سامسونگ، موجب خواهد شد تا نسلی جدید و پیشرفته از فناوری‌های تشخیص نشانه‌های حیاتی به‌عنوان روش‌های تائید هویت کاربران ظهور کنند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی technologyreview، به نظر می‌رسد که آرام آرام باید با فناوری‌های تائید هویت قدیمی‌تر مانند استفاده از رمز عبور خداحافظی کنیم.
با توجه به عرضه فناوری "پترن" برای تلفن‌های همراه هوشمند، گرایش به استفاده از رمز عبور در میان کاربران کاهش یافته و این امر البته با آمدن حسگرهای اثر انگشت، سرعت بیشتری گرفته است.

در ادامه همین روند هم اخیراً شاهد عرضه سیستم تائید هویت از طریق تشخیص چهره بودیم که بر روی دو پرچمدار معروف یعنی گلکسی اس 8 سامسونگ و نیز آیفون X اپل به کاربران عرضه شده است؛ با این‌حال، متخصصان امنیتی معتقدند که این سیستم‌ها هنوز در ابتدای راه هستند.
 
کوین بویر به‌عنوان پروفسور دانشگاه نتردام و یک متخصص نشانگرهای زیستی در این‌ باره می‌گوید: «همه در تلاش هستند تا ساختار و الگوریتمی که شرکت اپل طراحی کرده است را کپی و بازسازی کنند و دلیل این امر نیز سه‌بعدی بودن این اسکن است که نمی‌توان آن را با کمک یک عکس دور زد.»
پیش‌بینی متخصصان در باره آینده سیستم‌های مزبور این است که در آینده شاهد ترکیبی از اسکن چهره، اسکن مردمک چشم و اسکن اثر انگشت برای تائید هویت کاربران خواهیم بود، که مسلماً موجب می‌شود تا دور زدن این سیستم‌ها بسیار دشوار شده و امنیت کاربران افزایش یابد.

با این وجود، تنها نکته منفی موجود در مسیر استفاده از حسگرهای زیستی این است که هرچند قوانین برخی کشورها می‌تواند پلیس را از اجبار برای باز کردن تلفن همراه به‌واسطه رمز عبور بازدارد، اما قوانینی بازدارنده درباره انجام این کار به کمک حسگرهای زیستی هنوز وجود ندارد.
 
کد مطلب: 50256
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام