۰
plusresetminus
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۱

اوضاع بازار لپ‌تاپ خراب است

ایتنا – تقریبا تمامی شرکت‌های بزرگ تولید کننده لپ‌تاپ در جهان در بازه زمانی یک سال اخیر با افت فروش روبرو شده‌اند.
اوضاع بازار لپ‌تاپ خراب است
تحلیل‌های انجام شده نشان از آن دارند که اوضاع بازار لپ‌تاپ چندان جالب نیست، زیرا از میان پنج تولید کننده برتر و بزرگ این بازار، 4 شرکت با افت فروش روبرو شده‌اند.

به گزارش ایتنا به نقل از منابع معتبر، به نظر می‌رسد که هر چقدر که شرکت‌های تولید کننده برای نجات بازار کامپیوترهای خانگی تلاش می‌کنند، بازهم به‌جایی نمی‌رسند و فروش این بازار با افت دائمی فروش توام شده است.

بر اساس گزارش‌های مالی منتشر شده، تقریبا تمامی شرکت‌های بزرگ تولید کننده لپ‌تاپ در جهان در بازه زمانی یک سال اخیر با افت فروش روبرو شده‌اند که این امر خبر خوبی برای این بازار نیست.

پنج نام اول فهرست تولید کنندگان لپ‌تاپ در جهان، شرکت‌های اچ‌پی، لنوو، دل، ایسوس و ایسر هستند که از میان آنها تنها شرکت دل با افت فروش سالانه روبرو نبوده است.
 
شرکت اچ‌پی توانسته است تا با استفاده از افت 10 درصدی فروش لنوو در بازار، جایگاه نخست را از این شرکت بگیرد ولی خود اچ‌پی نیز با افت فروش روبرو بوده است.

در این میان، افت فروش شرکت‌های ایسوس و ایسر نزدیک به 30 درصد بوده است و بسیاری پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت ادامه داشتن شرایط یاد شده، این دو غول نیز خود را از بازار لپ‌تاپ کنار خواهند کشید.

از جمله نکات جالب این است که بسیاری از کارشناسان معتقدند که این افت تا حدی ادامه خواهد داشت و از آن پس شاهد تخصصی‌تر شدن این بازار و ثبات در آن خواهیم بود زیرا کاربران غیرحرفه‌ای به سراغ تلفن‌های همراه هوشمند رفته و کاربران تخصصی‌تر به سراغ استفاده از لپ‌تاپ می‌روند.
 
کد مطلب: 50247
برچسب ها: لپ‌تاپ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام