۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۲

حمله شدید مدیر هوش مصنوعی گوگل به ایلان ماسک

ایتنا –ماسک بارها نگرانی صریح خود از تسلط هوش مصنوعی بر بشر در آینده‌ای نه‌چندان دور را فاش ساخته است و با بیان‌های گوناگون آن را تکرار نموده، ولی به نظر می‌رسد که این رویکرد در میان سایر بزرگان فناوری چندان مقبول نیست.
حمله شدید مدیر هوش مصنوعی گوگل به ایلان ماسک
به‌تازگی مدیر تیم هوش مصنوعی شرکت گوگل که جان جیاناندریا (John Giannandrea) نام دارد، با حمله به ایلان ماسک در فضای مجازی، او را فردی توجه‌طلب قلمداد نموده و واهمه او از هوش مصنوعی را اشتباه دانسته است.

به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی financialexpress، فناوری هوش مصنوعی در طول چند سال اخیر یکی از بحث‌برانگیزترین موارد در حوزه دانش و فناوری بوده است، و در این میان البته، ایلان ماسک به‌عنوان نامی محوری در مخالفت و نیز ایجاد حواشی متعدد در این زمینه شناخته می‌شود.

ماسک بارها نگرانی صریح خود از تسلط هوش مصنوعی بر بشر در آینده‌ای نه‌چندان دور را فاش ساخته است و با بیان‌های گوناگون آن را تکرار نموده، ولی به نظر می‌رسد که این رویکرد در میان سایر بزرگان فناوری چندان مقبول نیست، و حتی بسیاری از متخصصان هوش مصنوعی به انتقاد از انتشار و اشاعه ترس غیرواقعی توسط او پرداخته‌اند.
 
اکنون آخرین کسی که به جمع منتقدان ایلان ماسک پیوسته است، جان جیاناندریا نام دارد که به عنوان سرپرست شاخه تحقیقات هوش مصنوعی گوگل، صاحبنظری معتبر در این حوزه شمرده می‌شود. وی به‌تازگی در مصاحبه‌هایی تند، به‌شدت به ایلان ماسک و نظرات او تاخته است.

جیاناندریا در این‌ باره می‌گوید: «سروصدای بی‌دلیل بسیار زیادی پیرامون هوش مصنوعی به راه افتاده است. بعضی‌ها که شاید شناخت دقیقی از این فناوری ندارند، گمان می‌کنند که قرار است یک نفر پیدا شده و بسرعت یک هوش مصنوعی فراتر از انسان را طراحی کند، و ضمنا بلافاصله هم مشکل اصول  اخلاقی از جمله سرنوشت انسان به وجود خواهد آمد!»
 
او در ادامه افزود: «من به‌شخصه هیچ نگرانی‌ای در زمینه تصوری چون ایجاد آخرالزمان به‌واسطه هوش مصنوعی ندارم، هوش مصنوعی هنوز در حکم یک کودک چهار ساله است و تنها سوژه‌ای شده است که برخی افراد(ایلان ماسک) به‌واسطه آن سر و صدا ایجاد کرده بدون توجه به جنبه‌های علمی، صرفا جلب توجه می‌کنند.»

شایان ذکر است که تلاش رسانه‌ها برای دریافت اظهار نظر ایلان ماسک در این‌ باره ناموفق بوده است و نمایندگان او از پاسخ به هرگونه سوالی در این زمینه خودداری کرده‌اند.
 
کد مطلب: 50242
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام