۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴

توییتر سیصدهزار حساب مرتبط با تروریسم را تعلیق کرده است

ایتنا- توییتر اعلام کرد که 75 درصد از حساب‌هایی را که حقوق و شرایط مربوط به توییتر را رعایت نکرده بودند، قبل از اولین توییت، حذف کرده است.
توییتر سیصدهزار حساب مرتبط با تروریسم را تعلیق کرده است
توییتر در شش ماهه نخست سال جاری میلادی، 299000 حساب مرتبط با تروریسم را تعلیق کرده است. این شرکت در گزارش شفاف خود که اخیرا منتشر شد، اعلام کرد که 95 درصد از حساب‌های تعلیق شده با ابزارهای داخلی و مبارزه با هرزنامه شناسایی شده است. یک‌چهارم از حساب‌های متجاوز، قبل از اینکه اولین توییت خود را منتشر کنند، به حالت تعلیق درآمدند.

به گزارش ایتنا و به نقل از زد.دی نت، توییتر اعلام کرد که کمتر از دو درصد حساب‌هایی که تعلیق شدند، توسط دولت‌های سراسر جهان گزارش شده است. دولت‌ها 716 گزارش جداگانه ارسال کردند که باعث تعلیق 5929 حساب شد.
این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که حساب‌هایی که مسدود شدند، به شکلی فعال، امور تحریک‌آمیز انجام می‌دادند و خشونت‌های مرتبط با سازمان‌های تروریستی سازمان‌یافته را در سطح جهان انتشار می‌دادند.

در چند ماه گذشته، غول‌های فناوری با افزایش فشار از طرف دولت‌های انگلستان، آمریکا و سایر کشورها مواجه شده‌اند. این دولت‌ها خواستار ممانعت شرکت‌های فناوری از فعالیت تروریست‌ها و انتشار محتوای افراطی می‌باشند.
فیس‌بوک، مایکروسافت، توییتر و یوتیوب در پی آن هستند که یک پایگاه داده مشترک از اثرانگشت‌های دیجیتال محتوای افراطی حذف‌شده از سرویس‌های خود ایجاد کنند تا اشتراک گذاری محتواهای مذکور مشکل‌تر شود.
با وجود تلاش‌هایی که شرکت‌های فناوری در این مورد انجام داده‌اند، دولت‌ها به خاطر وقوع چندین حمله تروریستی در انگلستان و اروپا در دو سال گذشته، به افزایش فشارهای خود بر شرکت‌های مذکور ادامه می‌دهند.
ترزا می، نخست وزیر انگلستان و امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، پیشنهاد کردند که شرکت‌هایی که در حذف مطالب تروریستی از سرویس‌هایشان، اقدامی موثر انجام ندهند، جریمه شوند؛ چرا که این سرویس‌ها، فضایی امن برای تروریست‌ها و جنایتکارن محسوب می‌شوند.

ایالات متحده، 211 درخواست برای 4594 حساب ارسال کرد و 606 درخواست برای اطلاعات 819 حساب هم از سوی انگلستان مطرح شد.
توییتر بعد از درآمد سه ماهه دوم خود در ماه ژوئیه، 328 میلیون کاربر دارد.
 
کد مطلب: 50235
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام