۱
plusresetminus
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۷

گوگل قابلیت‌های زبان طبیعی را به محصول جست‌وجوی سازمانی اضافه می‌کند

ایتنا - مؤسسه گارتنر اعلام کرد که 30 درصد از تمام پرسش‌های جست‌وجوی سازمانی در سال آینده، با کلماتی نظیر "چه چیزی"، "چه کسی"، "چگونه" و "چه زمانی" آغاز می‌گردند.
گوگل قابلیت‌های زبان طبیعی را به محصول جست‌وجوی سازمانی اضافه می‌کند
گوگل کلود سرچ، سرویس فناوری تیتان برای شرکت‌هایی است که به دنبال راه ساده‌تری برای یافتن اطلاعات درون سازمانی هستند. این سرویس، به تازگی به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده است که پیدا کردن فایل‌ها و جزئیات موردنیاز را برای مردم آسان‌تر می‌کند.

در حال حاضر، "کلود سرچ" پرسش‌های زبان طبیعی را درک می‌کند و به همین جهت، افراد می‌توانند سؤالاتی مانند «مدیر کِیتلین کیست؟» را از این سرویس بپرسند و پاسخ خود را به همان شکل از جست‌وجوی وب گوگل دریافت کنند.
همچنین کاربران می‌توانند از سیستم بخواهند که فایل‌هایی که نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند را مشخص نماید. سپس کلود سرچ فایل‌های موردنظر را با نظرات خوانده نشده و ویرایش‌هایی که ممکن است نیاز به دخالت داشته باشد، پیدا خواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، مؤسسه گارتنر اعلام کرد که 30 درصد از تمام پرسش‌های جست‌وجوی سازمانی در سال آینده، با کلماتی نظیر  "چه چیزی"، "چه کسی"، "چگونه" و "چه زمانی" آغاز می‌گردند.
بنابراین داشتن محصولی که بتواند به این پرسش‌ها پاسخ دهد، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا گوگل در فضای همکاری با مایکروسافت، در پی آن است که سهم بیشتری از بازار را از آن خود کند.

این قابلیت جدید، یک سال پس از آن به بازار عرضه می‌شود که گوگل برای نخستین بار از کلود سرچ رونمایی کرد.

دو شرکت گوگل و مایکروسافت، رویکردهای مختلفی برای پیدا کردن فایل و اطلاعات موردنیاز برای کاربران خود دارند.
مایکروسافت، برنامه مبتنی بر وبی به نام دِلو دارد که اسنادی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که پیش از این توسط الگوریتم‌های شرکت، در طبقه "مهم" قرار گرفته باشند. این قابلیت گوگل برای تمامی کاربرانی که در کلود سرچ آی.اُ.اس، اندروید و برنامه‌های وب، جی سوئیت بیزنس یا اینترپرایز دارند، در دسترس می‌باشد.
گفتنی است پردازش زبان‌های طبیعی یکی از زیرشاخه‌های با اهمیت در حوزه گسترده علوم رایانه، هوش مصنوعی و نیز دانش زبان‌شناسی محاسباتی است که به تعامل میان کامپیوتر و زبان‌های انسانی می‌پردازد؛ بنا بر این پردازش زبان‌های طبیعی بر ارتباط انسان و رایانه، متمرکز است.
پس چالش اصلی و عمده در این زمینه، درک زبان طبیعی و ماشینی کردن فرایند درک و برداشت مفاهیم بیان‌شده با یک زبان طبیعیِ انسانی است.
 
کد مطلب: 50232
برچسب ها: گوگل کلود سرچ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام