کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیامدهای پیش‌بینی‌نشده شبکه اجتماعی ساخته‌شده با هوش مصنوعی

28 شهريور 1396 ساعت 23:27

ایتنا - اکنون تعداد کاربران فعال رسانه‌های اجتماعی، هر روز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابند و در حال حاضر، بیش از 2.45 میلیارد کاربر (فعال در رسانه‌های اجتماعی) در سراسر دنیا وجود دارد و انتظار می‌رود که این تعداد در سال 2020، 2.9 میلیارد رشد کند.


هوش مصنوعی، یکی از قوی‌ترین فناوری‌هایی بوده که توسط بشر ابداع شده است. این فناوری، تقریباً در تمامی صنایع از جمله صنایع پزشکی، مالی و بانکی تأثیرگذار بوده است. سرمایه‌گذاران به دلیل پتانسیل بسیار بالای هوش مصنوعی، بخش مهمی از منابع مالی را به این موضوع اختصاص داده‌اند.
نتایج مطالعه‌ای که اخیراً توسط فورستر ریسرچ انجام شده است، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌ در هوش مصنوعی، در سال 2017 تا 300 درصد افزایش خواهد داشت. بسیاری از غول‌های فناوری نظیر فیس‌بوک، گوگل، اپل و مایکروسافت، تاکنون برای تکمیل پیشنهادات خود، زمان و سرمایه‌شان  را روی کشف و بررسی فناوری‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، هوش مصنوعی این توانایی را دارد که تحولات مثبت زیادی را به وجود آورد، اما در رابطه با پیاده‌سازی این موضوعات، ریسک‌های زیادی نیز وجود دارد. بر اساس مطالعات دانشگاه آکسفورد و دلوئیت، 75 درصد مشاغل خدمات مشتری، در آینده‌ای نزدیک در معرض خطر خودکار شدن هستند. اگر زمانی را که ربات‌ها، نقش‌های خدمات مشتری را سال‌ها تصاحب کرده بودند به یاد آوریم، به خوبی می‌توانیم این حالت گذار را ببینیم.

اکنون تعداد کاربران فعال رسانه‌های اجتماعی، هر روز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابند و در حال حاضر، بیش از 2.45 میلیارد کاربر (فعال در رسانه‌های اجتماعی) در سراسر دنیا وجود دارد و انتظار می‌رود که این تعداد در سال 2020، 2.9 میلیارد رشد کند.
در این عرصه، فیس‌بوک، یوتیوب و اینستاگرام از محبوب‌ترین و سودآورترین شبکه‌های اجتماعی هستند. حتی راه‌اندازی اجتماع از طریق سازندگان شبکه اجتماعی با برچسب سفید مانند نینگ هم امکان‌پذیر است. با این حال، ایده‌های شبکه‌های اجتماعی متمایز، هنوز نظر مردم را به خود جلب می‌کند. تعداد شبکه‌های اجتماعی با طیف وسیعی از تخصص‌ها، پلتفرم‌های مبتنی بر توسعه دهنده و فضاهای آنلاین برای دوستداران کتاب، رشد می‌کند.
در حال حاضر فناوری هوش مصنوعی، در کمپین‌های بازاریابی رسانه اجتماعی نقشی حیاتی را ایفا می‌کند. با کمی دقت، می‌توانیم چت‌بات‌های بکار رفته در سرویس‌های پیام‌رسان و پلتفرم‌های رسانه اجتماعی مختلف را به وضوح ببینیم.
در حقیقت نمونه‌های بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهند چگونه هوش مصنوعی بر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی اثر می‌گذارد.
 


کد مطلب: 50192

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50192/پیامدهای-پیش-بینی-نشده-شبکه-اجتماعی-ساخته-شده-هوش-مصنوعی

ايتنا
  https://www.itna.ir