۰
plusresetminus
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

آینده تلفن‌های همراه هوشمند درگرو فناوری شارژ بی‌سیم اپل

ایتنا – شارژ بی‌سیم آیفون‌های 8، 8 پلاس و X به‌خوبی توانسته است تا توجه کاربران را به خود جلب کند ولی این فناوری بر پایه چه استانداردی ساخته شده است و چه تاثیری بر روی آینده این فناوری خواهد داشت.
آینده تلفن‌های همراه هوشمند درگرو فناوری شارژ بی‌سیم اپل
فناوری شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند هرچند مدت‌ها پیش ابداع و بکار گرفته شده، اما به نظر می‌رسد استفاده شرکت اپل از این فناوری و تعبیه آن در گوشی‌های آیفون، توانسته در تثبیت آن نقش مهمی را ایفا نماید.
از طرف دیگر، شارژ بی‌سیم گوشی‌های آیفون 8، 8 پلاس و X به‌خوبی توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند، اما نکته مهم اینجاست که این فناوری بر پایه چه استانداردی ساخته شده است و چه تاثیری بر روی آینده این فناوری خواهد داشت؟

به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی telegraph، شارژ بی‌سیم یکی از فناوری‌های اصلی و کلیدی آیفون‌های جدید است، ولی بسیاری از کاربران و برخی از کارشناسان، نگران این موضوع هستند که فناوری مزبور تا چه اندازه با فناوری‌های دیگر شرکت‌ها سازگاری خواهد داشت، و آیا در آینده، ممکن است با چالش یا تضادی مواجه گردند؟
 
قطعا نخستین موضوع قابل بحث در این خصوص، استاندارد مورد استفاده برای این کار است زیرا شارژ بی‌سیم نیز مانند سایر فناوری‌های مدرن، با استانداردهای مهمی روبرو مواجه است که پس از چند سال سرانجام یکی از آنها مورد پذیرش عمومی قرار می‌گیرد و لاجرم، دیگر پیشنهادها عملا از صحنه حذف می‌گردند.

در این زمینه باید گفت که استاندارد پرکاربرد و محبوب فعلی جهان در زمینه فناوری شارژ بی‌سیم، فناوری شی یا Qi است که خوشبختانه شرکت اپل نیز از این فناوری برای شارژ بی‌سیم سه مدل جدید آیفون خود استفاده کرده است.

به این ترتیب محققان معتقدند که این انتخاب اپل در حقیقت یک انتخاب کلیدی برای دنیای فناوری است، چرا که می‌تواند همان کاری را با فناوری شارژ بی‌سیم انجام دهد که حمایت شرکت‌هایی مانند مایکروسافت از فناوری بلوری(هنگام ظهور نسل جدید دیسک‌ها) کرد و سرانجام، بلوری را برنده رقابت با اچ‌دی-دی‌وی‌دی نمود.

به این ترتیب به‌زودی شاهد روی آوردن شرکت‌های بیشتری به فناوری استاندارد شارژ شی خواهیم بود که موجب می‌شود تا به‌آرامی این سیستم شارژ، جای شارژ با استفاده از سیم را بگیرد.

شایان‌ ذکر است که هنوز نگرانی‌هایی درباره عدم پشتیبانی اپل از این استاندارد در آینده وجود دارد ولی اگر آیفون X و 8 و 8 پلاس بتوانند با استفاده از این فناوری موفق باشند، دیگر بعید به نظر می‌رسد که اپل بخواهد رویکردی متفاوت را اتخاذ کند.
 
کد مطلب: 50191
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام