کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

میلیاردها دستگاه در معرض خطر امنیتی

سايت خبری ايتنا , 6 مهر 1396 ساعت 7:00

ایتنا – به‌تازگی یک باگ خطرناک به نام BlueBorne کشف شده است که می‌تواند از مشکلات موجود در سیستم بلوتوث استفاده کند و به‌این‌ترتیب میلیاردها دستگاه مجهز به این سیستم ارتباطی را در معرض خطر قرار داده است.


به‌تازگی یک باگ خطرناک به نام BlueBorne کشف شده است که می‌تواند از مشکلات موجود در سیستم بلوتوث استفاده کند و به‌این‌ترتیب میلیاردها دستگاه مجهز به این سیستم ارتباطی را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی  abc، آیا دستگاهی در خانه دارید که از سیستم بلوتوث استفاده می‌کند؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت است بلافاصله به سراغ به‌روزرسانی نرم‌افزاری این دستگاه بروید زیرا متخصصان امنیتی پرده از یک مشکل بزرگ در سیستم بلوتوث برداشته‌اند.
 
این مشکل امنیتی که BlueBorne نام دارد، موجب می‌شود تا هکرها بتوانند بدن این‌که کاربران متوجه شوند به سراغ انتشار محتوای مخرب خود از طریق سامانه بلوتوث آنها بروند.
 
به‌ این‌ ترتیب بدون اینکه آگاه باشید ممکن است صدها دستگاه را از طریق سیستم بلوتوث خود آلوده سازید و البته صدها هزار دستگاه نیز ممکن است چنین کاری را با شما بکنند.

بر اساس گفته متخصصان امنیتی، بیش از 8 میلیون دستگاه در جهان وجود دارند که BlueBorne می‌تواند بر روی آنها تاثیر گذاشته و آنها را آلوده سازد.
 
این موضوع فارغ از این‌که از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید ممکن خواهد بود و سیستم عامل‌هایی مانند iOS، اندروید، ویندوز، لینوکس و غیره نیز همگی در معرض خطر BlueBorne قرار دارند.
 
شایان ذکر است که تنها سیستم عاملی که کاملا از BlueBorne در امان است، نسخه دهم از iOS شرکت اپل است ولی سایر نسخه‌های این سیستم عامل نیز در برابر این مشکل مصون نیستند.
 
متخصصان امنیتی معتقدند که‌ BlueBorne‌ تنها یک بخش کوچک از خطر بالقوه حملات گسترده به میلیاردها هدف است و حتی دستگاه‌های پزشکی، ساعت‌های هوشمند و غیره نیز در مقابل سیستم های تهاجمی این‌چنینی مقاوم نیستند و به‌زودی شاهد موجی از حملات امنیتی از این دست خواهیم بود.
 


کد مطلب: 50170

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50170/میلیاردها-دستگاه-معرض-خطر-امنیتی

ايتنا
  https://www.itna.ir