۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶

اپل از یادگیری ماشینی برای فیس آی.دی استفاده می‌کند

ایتنا - فناوری فیس‌ آی.دی تا حدود زیادی ایمن است و یکی از دلایل این موضوع، ساختاری است که بر مبنای آن ایجاد شده است.
اپل از یادگیری ماشینی برای فیس آی.دی استفاده می‌کند
آینده بیومتریک، با فناوری "هوش مصنوعی" همراه خواهد شد.
شاید این جمله در ابتدا کمی عجیب و یا اغراق‌امیز به نظر برسد. همچنین، بیومتریک، مسئله‌ای امنیتی است که اغلب شامل الگوریتم‌های پیچیده، کدهای عبوری تصادفی و مراحل احراز هویت چندگانه می‌باشد.

از دید کارشناسان، امنیت داده در آینده نه‌چندان دور به منظور آنالیز داده و مشخص نمودن اینکه چه کسی برای دسترسی غیرقانونی تلاش می‌کند، به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی وابسته خواهد شد.
از سوی دیگر، فناوری جدید شرکت اپل که فیس آی.دی نام دارد، روی آیفون‌ ایکس اجرا خواهد شد. این دستگاه بیش از 30000 نقطه از صورت شما را می‌گیرد و یک نقشه سه‌بعدی از چهره شما ایجاد می‌کند. سپس داده ایجادشده، با استفاده از تراشه اِی11 بیونیک و روی یک موتور عصبی جدید -که روی گوشی قرار گرفته است- پردازش خواهد شد.
 
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، داده مذکور با استفاده از یادگیری ماشینی آنالیز می‌شود. حتی اگر از عینک استفاده کنید هم باز یادگیری ماشینی می‌تواند تشخیص دهد که چهره شما چگونه است.
این در حالی است که هوش مصنوعی، تصویری را اسکن می‌کند که یک هکر روی گوشی می‌بیند و نتایج را با داده‌هایی که از چهره واقعی شما گردآوری کرده است، مقایسه می‌کند.

فناوری هوش مصنوعی برای امنیت داده، رویکرد موقتی محسوب نمی‌شود، بلکه قرار است که به نیاز اصلی کاربرانی تبدیل شود که در پی مبارزه با شبکه‌های سازمانی هستند.
هوش مصنوعی، حملات فیشینگ و شبکه‌های ربات مخرب را آنالیز می‌کند و مشکلات آنها را به راحتی برطرف می‌سازد.

استفاده از فناوری فیس آی.دی ساده است. کافی است به گوشی نگاه کنید. هیچ نیازی به فشار دادن انگشت روی حسگر تاچ آی.دی یا تایپ کردن کد عبور وجود ندارد.

مایک فامی، مدیر ارشد عملیات شرکت امنیتی اپ‌گارد اذعان داشت که فناوری فیس‌ آی.دی تا حدود زیادی ایمن بوده و یکی از دلایل این موضوع، ساختاری است که بر مبنای آن ایجاد شده است.
فیس آی.دی در فضای ابری اجرا نمی‌شود. اسکن اثر انگشت یک قابلیت دوبعدی است، اما اسکن چهره، سه بعدی است و نقاط داده بیشتری را شامل می‌شود و همچنین از امنیت بیشتری برخوردار است.
 
کد مطلب: 50160
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام