کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ریزش اطلاعات در Equifax: چه چیزهایی نیاز است تا در این‌باره بدانید؟

22 شهريور 1396 ساعت 13:48

ایتنا- خدمات زیادی برای حفظ امنیت آنلاین شما وجود دارد. این نوع از خدمات می‌تواند برای شما مفید باشد و به برقراری امنیت شما کمک بسزایی کند.




در روز پنج شنبه مورخ 7 سپتامبر، Equifax یکی از بزرگ‌ترین آژانس های اعتباری در ایالات متحده آمریکا در مورد ریزش اطلاعاتی خبر داد که حدود 143 میلیون کاربر آمریکایی  را تحت تاثیر قرارداده است.

این کمپانی در بیانیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرده است که مجرمان سایبری در اوایل امسال از اواسط ماه می تا ژوئیه برای دسترسی به داده های حساس در سیستم‌های آنها از یک آسیب پذیری نامعلوم استفاده کردند.

به گزارش ایتنا از کسپرسکی آنلاین، با توجه به اظهارات این کمپانی، مجرمان سایبری توانسته‌اند در حمله خود به موارد زیر دسترسی یابند:
نام کاربران
شماره های امنیت اجتماعی  کاربران
تاریخ تولد کاربران
آدرس‌های کاربران

همچنین کاربرانی بودند که شماره های کارت های اعتباری آنها، شماره مجوز رانندگی و سایر اطلاعات آن ها که باعث شناسایی آنها می شد، قابل دسترس شده بود.

Equifax افزود: نفوذ به اطلاعات حساس در 29 ماه ژوئیه کشف شد که این بدان معنی است که مجرمان نزدیک به 12 هفته به اطلاعات دسترسی داشته اند. پس از اینکه کمپانی از ریزش داده ها مطلع شد فورا هشدارهای لازم را در مورد به سرقت رفتن شماره کارت‌های اعتباری 209,000 کاربر در ایالات متحده و 182000 اسناد آمریکایی به کاربرانش داد. همچنین گفت که قربانی ها تنها به آمریکا محدود نمی شوند و ساکنان انگلستان و کانادا نیز جز قربانی های این ریزش اطلاعات بوده اند.
کمپانی Equifax اطلاعات بیش از 820 میلیون کاربر و 91 میلیون شرکت را در سراسر جهان مدیریت می‌کند.

اگر شما قربانی این ریزش اطلاعات بوده اید و با خواندن این مقاله سر خود را از روی افسوس تکان می دهید بدانید که تنها نیستید.

رئیس و مدیر اجرایی در Equifax  گفت: "این اتفاق یک رویداد ناراحت کننده برای کمپانی ما است. ما از بابت مشکلی که پیش آمده از تمامی کاربران خود پوزش می طلبیم و امیدواریم که بتوانیم امنیت اطلاعات آن ها را من بعد از این بیش از قبل فراهم کنیم.

اما شاید شما این مقاله را از داخل ایران مطالعه می کنید به این فکر کنید که این یک تهدیدی برای کاربران آمریکایی بوده است و برای ما هرگز پیش نخواهد آمد. از شما خواهشمندیم که جهت فکری خود را تغییر دهید و بدانید که ممکن است قربانیان دیگر کاربران ایرانی باشند و هیچ چیز در رابطه با مجرمان مشخص نیست. البته ما امیدواریم چنین اتفاقی هیچ وقت پیش نیاید.

اما چه مواردی را می توان انجام داد تا امنیت ما در چنین مواردی به خطر نیافتد؟
نظارت بر حساب های بانکی. این مورد ممکن است برای همه ی شما خیلی بدیهی به نظر برسد. اما باید دانست که چک کردن منظم حساب بانکی و کارت اعتباری خیلی مهم است. همیشه آمار حساب خود را داشته باشید و اگر معاملاتی با حساب یا کارت شما انجام گرفته بود که از آنها سر درنیاوردید حتما با بانک خود تماس بگیرید و موضوع را با ن ها درمیان بگذارید.

اس.ام.اس بانک خود را فعال کنید. اگر مایل هستید که حتی از پایین‌ترین مبالغ تراکنش های خود نیز مطلع شوید بهتر است که اس ام اس بانک خود را فعال و از آن ها مطلع شوید. با این کار هر مبلغی که از حساب شما کسر شود به شما اطلاع داده می شود و هر مورد مشکوکی را می توانید به بانک اصلی خود اطلاع دهید. در مورد حمله ای که بالا به ان اشاره کردیم اس.ام.اس بانک به یکی از قربانیان کمک کرد تا بتواند مبلغ کسر شده از حساب خود را مشاهده و سپس آن را به بانک اطلاع دهد و در نهایت به بازگرداندن پولش منجر شود.

برای خدمات نظارت بر سرقت هویت ثبت نام را انجام دهید. خدمات بیشماری وجود دارد که می تواند امنیت هویت آنلاین و واقعی شما را حفظ کند. این نوع از خدمات می تواند برای شما مفید باشد و به برقراری امنیت شما کمک بسزایی کند.

در زمان آنلاین بودن هوشیار باشید. تا به حال در مورد این موضوع به کرات صحبت کرده ایم و مسلما شما تا به حال متوجه شده اید که مجرمان از هر راهی برای حملات خود استفاده می کنند و فضای آنلاین محیطی مناسب برای اجرای فعالیت‌های مخرب آنها محسوب می شود.

باز هم تاکید می‌کنیم که هنگام خواندن ایمیل‌ها، پست های شبکه های اجتماعی یا حتی دریافت مسیج ها حتما اطمینان حاصل کنید که پیام از جانب شخصی است که شما هویت آن را تایید می کنید و او را می شناسید. و البته همیشه چشم به راه پیام های فیشینگ باشید و خیلی آن ها را دور از خود فرض نکنید. برای راهنمایی در مورد اجتناب از حملات فیشینگ این مقاله را مطالعه فرمایید.
 


کد مطلب: 50150

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50150/ریزش-اطلاعات-equifax-چیزهایی-نیاز-این-باره-بدانید

ايتنا
  https://www.itna.ir