۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۳

Goodreads؛ شبکه اجتماعی محبوب کتاب‌دوستان

ایتنا- گودریدز را می‌توان شبکه‌ای کامل برای معرفی کتاب‌ها و البته نظرات دیگر کاربران درباره کتابی که در نظر داریم، معرفی کرد.
Goodreads؛ شبکه اجتماعی محبوب کتاب‌دوستان

اپلیکیشن‌های مختلفی برای کتابخوانی و اطلاع از دنیای کتاب‌ها وجود دارد اما بدون شک goodreads با فاصله زیادی از تمام این اپلیکیشن‌ها و سایت‌های اینترنتی قرار دارد. goodreads در واقع یک نوع شبکه‌ اجتماعی برای دوستداران دنیای کتاب است.


در این شبکه می‌توانید تجربه خود را در خصوص کتاب‌هایی که خواندید  با دیگران به اشتراک بگذارید یا با توجه به تجربه دیگران در خصوص یک کتاب، داستان بعدی را برای مطالعه خود انتخاب کنید. می‌توانید در چالش کتابخوانی شرکت کنید و هر روز پیشرفت خود را در مطالعه یک کتاب گزارش کنید.

goodreads در واقع یک سرویس دوست داشتنی برای تمام افرادی است که به مطالعه علاقه زیادی دارند. از سوی دیگر آنقدر در این برنامه افراد کتابخوان فعالیت دارند که می‌تواند باعث تشویق افرادی باشد که مطالعه جایگاه ثابتی در زندگی‎‌شان ندارد. حالا اگر به‌عنوان کسی که می‌خواهد تازه به دنیای کتاب‌ خواندن پا بگذارد چندان با فضای این برنامه ارتباط برقرار نمی‌کنید می‌توانید از نمونه ایرانی در این زمینه یعنی «جیک و بوک» استفاده کنید.

این سامانه تقریباً کاری مشابه goodreads را برای کاربران ایرانی انجام می‌دهد. شما به کمک این سامانه می‌توانید قبل از اینکه دست به خرید یک کتاب بزنید از نظر دیگر کاربرانی که این کتاب را خوانده‌اند کمک بگیرید. اگر کتابی‌ خوانده‌اید که جالب بوده با ثبت نظر و امتیاز به کتاب آن را با دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از قابلیت‌های این سامانه اطلاع‌رسانی در خصوص آخرین اخبار و اطلاعات دنیای کتاب‌ و نشر است.

برای مثال این سامانه به شما اطلاع می‌دهد که کتاب نویسنده‌ای که دوست دارید چه زمانی منتشر می‌شود یا انتشارات کشور چه برنامه‌هایی برای دوستداران این دنیای جادویی در نظر دارند. این برنامه گزینه‌هایی نیز برای تشویق بیشتر کاربران به مطالعه در نظر گرفته است.

برای نمونه هرچه بیشتر در این برنامه فعالیت داشته باشید می‌توانید امتیاز کسب کنید، جایگاه خود را ارتقا دهید و کتابدار شهر خود باشید. برای دسترسی به این برنامه به سایت jeekobook.com سر بزنید. متأسفانه اپلیکیشن این برنامه تنها در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار گرفته است.

منبع: روزنامه ایران
کد مطلب: 50111
برچسب ها: کتاب
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام