کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه نسخه ویژه‌ای از لینوکس با قابلیت پشتیبانی از مایکروسافت آفیس

20 شهريور 1396 ساعت 16:30

ایتنا – به‌تازگی نسخه جدیدی از لینوکس به نام لینوکس زورین او اس 12.2 عرضه شده است که قابلیت پشتیبانی از بسته نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس را در خود دارد.



به‌تازگی نسخه جدیدی از سیستم‌عامل لینوکس به نام لینوکس زورین او اس 12.2 عرضه شده است که قابلیت پشتیبانی از بسته نرم‌افزاری مایکروسافت آفیس را در خود دارد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی betanews، شاید محبوبیت نرم‌افزارهایی مانند "مایکروسافت آفیس" را یکی از اصلی‌ترین دلایلی دانست که بسیاری از کاربران ویندوز به‌سختی در برابر مهاجرت از ویندوز به سایر سیستم‌های عامل موجود، مقاومت به خرج می‌دهند.
 
در این میان البته راه‌حل جدیدی پیدا شده است؛ بدین ترتیب، کسانی که می‌خواهند به سراغ مهاجرت به لینوکس بروند، می‌توانند از وجود یک گزینه جدید در بازار استفاده کنند که به آنها اجازه استفاده از نرم‌افزارهای آفیس بر روی لینوکس را می‌دهد.
این نسخه از این سیستم‌عامل متن‌باز که لینوکس زورین او اس 12.2 نام دارد، یکی از کاربرپسندترین نسخه‌های توزیع لینوکس به‌حساب می‌آید.
طراحان و برنامه‌نویسان به گونه‌ای با دقت و ظرافت کار خود را پیش برده‌اند که محیط این سیستم‌عامل، برای کاربران تا حد ممکن یادآور محیط آشنای ویندوز باشد.



گفته می‌شود این سیستم‌عامل جدید به‌خوبی می‌تواند از قابلیت‌های هسته 4.10 لینوکس استفاده کرده و از درایورهای سخت‌افزاری متعدد و جدیدی پشتیبانی نماید. نتیجه این قابلیت، این است که می‌توان از این سیستم‌عامل بر روی دستگاه‌های مدرن نیز استفاده کرد.
 
برای درک میزان پیشرفته بودن قابلیت پشتیبانی سخت‌افزاری در این توزیع جدید، کافی است بدانید که لینوکس زورین او اس 12.2 می‌تواند از پردازنده‌های سری Ryzen شرکت ای‌ام‌دی پشتیبانی کند که خود نشان دهنده قابلیت بالای آن است.

مسئولان لینوکس زورین او اس 12.2 به تازگی در بیانیه رسمی رونمایی از این توزیع اعلام کرده‌اند که این سیستم‌عامل، یکی از سریع‌ترین و امن‌ترین محیط‌های کاری را برای کاربران به همراه خواهد آورد و با توجه به سابقه کاری این شرکت می‌توان گفت که این ادعا تا حد بسیار زیادی درست است.
 


کد مطلب: 50096

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50096/عرضه-نسخه-ویژه-ای-لینوکس-قابلیت-پشتیبانی-مایکروسافت-آفیس

ايتنا
  https://www.itna.ir