۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۴

فرهنگ، اتوماسیون و سرویس؛ کلیدهای موفقیت کلان‌داده

ایتنا- کلید موفقیت کلان‌داده، تمرکز صحیح طرح‌ها و ابتکارات در مسیری است که سازمان‌های مختلف به آن نیاز دارند.
فرهنگ، اتوماسیون و سرویس؛ کلیدهای موفقیت کلان‌داده


داده‌های بزرگ یا کلان داده، معمولاً به مجموعه‌ای از داده‌ها اطلاق می‌شود که اندازه آنها فراتر از حدی است که با نرم‌افزارهای معمول بتوان آنها را در یک زمان معقول اخذ، دقیق‌سازی، مدیریت و پردازش کرد.
مفهوم «اندازه» در داده‌های بزرگ به طور مستمر در حال تغییر بوده و به مرور بزرگ‌تر می‌شود. داده‌های بزرگ، مجموعه‌ای از تکنیک‌‌ها و تاکتیک‌هایی است که نیازمند شکل جدیدی از یکپارچگی هستند تا بتوانند ارزش‌های بزرگی را که در مجموعه‌های بزرگ، وسیع، پیچیده و متنوع داده پنهان شده‌اند، آشکار سازند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک‌پروریسرچ، برای بررسی و رسیدن به یک دید کلی از کلان داده، اخیراً با سامیت نایهاوان، مدیرعامل و رئیس شرکت اینفوگیکس -که به صورت تخصصی در زمینه یکپارچه سازی داده‌ها فعالیت‌ دارد-مصاحبه‌ای انجام شده است.
وی گفت: «تقریباً تمامی مشتریانی که به من مراجعه می‌کنند، در بحث کلان داده ابتکار عمل دارند و پروژه‌های بسیاری را با سرعت و سرمایه فراوان آغاز کرده‌اند، اما معمولاً پیشرفت پروژه و ارزشی که از این سرمایه‌گذاری کسب می‌کنند، به هیچ وجه مناسب نیست و انتظارات آنها را برآورده نمی‌کند.»
 
شرکت‌های متخصص داده در برخی از موارد با مشتریان خود صحبت می‌کنند و از آنها می‌خواهند که ایرادات خود را اصلاح کنند. از جمله این ایرادات می‌توان به ترکیبی از حاکمیت داده، تهیه داده، سلف سرویس و استقرار داده‌های کوچک‌تر اشاره کرد. در حالی که اکثر شرکت‌ها، عمده تمرکز خود را روی مسئله محیط ذخیره‌سازی می‌گذارند. این محیط ذخیره‌سازی، هدوپ نام دارد.
 
 

از سوی دیگر در داده‌های بزرگ، صرفاً بحث هدوپ مطرح نیست، اما بخش هدوپ به عنوان بخشی از ابتکارات داده‌های بزرگ باقی می‌ماند؛ زیرا سرمایه‌گذاری‌هایی که روی این بحث صورت گرفته، کافی بوده است و به عنوان یک فناوری، موارد موردنیاز را برورده می‌کند.
 
برای ایجاد یک دید مناسب در خصوص کلان‌داده و اهمیت آن، جامعه‌ای را تصور کنید که در آن جمعیت به طور نمایی در حال افزایش است، اما خدمات و زیرساخت‌های عمومی آن نتواند پاسخگوی رشد جمعیت باشد و از عهده مدیریت آن برآید. چنین شرایطی در حوزه داده در حال وقوع است. بنابراین نیازمند توسعه زیرساخت‌های فنی برای مدیریت داده و رشد آن در بخش‌هایی نظیر جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، جست‌وجو، به اشتراک گذاری و تحلیل می‌باشیم.
 
کد مطلب: 50089
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام