کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آینده رایانش؛ هوش مصنوعی بیشتر و صفحه نمایش کمتر

22 شهريور 1396 ساعت 12:10

ایتنا- 79 درصد مدیران قبول دارند که هوش مصنوعی به رشد فناوری در سازمان‌ها کمک می‌کنندو


تجارب کاربر بدون صفحه نمایش مانند آمازون اکو و خودروهای خودران حاکی از آن است که صفحه نمایش در آینده رایانش نقشی ندارد.
دنیا اکنون به تدریج به روزی نزدیک می‎شود که در آن رابط‌ها و تجارب کاربری (UI و UX) از کار کردن صفحه نمایش روی دستگاه‌ها فراتر می‌رود و ممکن است که اصلاً هیچ صفحه نمایشی در آینده رایانش، نقشی ایفا نکند.

ظهور هوش‌مصنوعی به عنوان مبنای جدیدی برای UI و UX محسوب می‌گردد. پیشرفت‌هایی از قبیل خودروهای خودران و دستیارهای خانگی با صدای فعال تنها نمونه‌های اولیه‌ای هستند که نشان می‌دهند خط فکری آینده سازمان‌های مختلف، رایانش بدون صفحه نمایش است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، این موضوع برای مسیری که کاربران سازمانی و مشتریان در آن حرکت می‌کنند، پیامدهایی دارند. در حال حاضر صحبت‌های زیادی در مورد استفاده از ابزارهای متصل و پوشیدنی در محیط کار و به منظور ارتقاء سطح کاری کارکنان وجود دارد. پیش‌بینی‌هایی در مورد آینده هوش مصنوعی و صفحه نمایش‌ها صورت گرفته است که به چند مورد از آنها می‌پردازیم.
 
یکی از پیش‌بینی‌ها این است که ظرف پنج سال آینده، بیش از نیمی از مشتریان، خدمات شما را بر اساس هوش مصنوعی انتخاب می‌کنند و به برندهای قدیمی و معروف توجهی نمی‌کنند. پیش‌بینی دیگر به این صورت است که در هفت سال آینده، اکثر رابط‌ها، صفحه نمایش ندارند و به وظایف روزانه محدود می‌شوند. پیش‌بینی سوم آن است که ظرف ده سال آینده، دستیارهای دیجیتال بسیار فراگیر خواهند شد.

نظرسنجی‌هایی از 5400 مدیر در سراسر دنیا به عمل آمده است، نشان می‌دهد که هوش مصنوعی، نقش‌های پیچیده‌تری در رابط‌های فناوری پیدا می‌کند. از خودروهای خودران که از بینایی کامپیوتر استفاده می‌کنند، گرفته تا ترجمه‌های زنده که با شبکه‌های عصبی مصنوعی انجام می‌شود، از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.
 
در نظرسنجی مذکور مشخص شد که 79 درصد مدیران قبول دارند که هوش مصنوعی به رشد فناوری در سازمان‌ها کمک می‌کنند و 85 درصد از آنها ظرف سه سال آینده در فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
 


کد مطلب: 50088

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50088/آینده-رایانش-هوش-مصنوعی-بیشتر-صفحه-نمایش-کمتر

ايتنا
  https://www.itna.ir