کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امکان هک شدن نرم‌افزار انتخاباتی در آلمان

خبرگزاری ايسنا , 19 شهريور 1396 ساعت 14:46

ایتنا- مبنی بر وجود حفره‌های امنیتی در سیستم نرم‌افزار انتخاباتی آلمان منتشر شده که این امر بر اعتماد عمومی سایه شک و تردید انداخته است.





 

 تنها دو هفته تا برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان باقی مانده است و حالا خبرهایی از سیستم ضعیف امنیتی نرم افزار انتخاباتی این کشور به میان آمده است.

مارتین تیرسیش بعنوان یکی از متخصصان فناوری اطلاعات IT، ضمن تعجب از کشف حفره های امنیتی در سیستم انتخابات ۳۰ ساله در این کشور، خاطر نشان می کند که در شناسایی قابلیت نفوذ در سیستم نرم افزار انتخاباتی کشورش که موسوم به PC-Wahl یا PC election بوده، موفق شده است.

سیستم رای گیری در آلمان بوسیله کاغذ و خودکار انجام می گیرد و بصورت مستقیم با رایانه کاری ندارد، اما رایانه ها به منظور جمع آوری آرا و انتقال نتایج حوزه رای گیری بکار برده می شوند. بنابر این هرگونه تقلب ، دستکاری و یا مشکلات امنیتی می تواند صحت کل انتخابات این کشور را زیر سوال ببرد و موجب تشویش اذهان عمومی شود.

وی در ادامه عنوان می کند که برگزاری انتخابات با بکارگیری از این نرم افزار کار درستی نیست، چراکه امکان هک آن وجود دارد.

یافته‌های مارتین تیرسیش توسط گروه دیگری از کارشناسان برجسته امنیتی در آلمان مورد تایید قرار گرفته است. این در حالیست که بسیاری از مقامات آلمانی سعی دارند این یافته ها را نادیده گرفته و به صحت و درستی عملکرد این نرم افزار اصرار می‌ورزند.

البته بدنبال فشارهای فزاینده‌ای که از سوی مردم و نهادهای مردمی بوجود آمده است، مقامات دولتی و مدیران شرکت vote iT را مجبور کرده اند تا نرم‌افزار مذکور را برروز رسانی و اصلاح کرده و اقدامات لازم را انجام بدهند.

تحلیلگران امنیت سایبری بارها به مقامات دولتی آلمان هشدار داده بودند که امنیت سیستم انتخابات این کشور بسیار ضعیف بوده و این امکان را به هکرها و مجرمان اینترنتی می دهد تا براحتی به این نرم‌افزار نفوذ کرده و به اطلاعات آن دسترسی یابند.

پس از مداخله روسیه در فرایند انتخاباتی ایالات متحده آمریکا و فرانسه و هک هایی که توسط این کشور انجام گرفت، نگرانی ها هم اکنون در فرایند انتخابات آلمان تشدید شده است و این امر مقامات آلمان را به ارتقای تکنولوژی و امنیت انتخابات این کشور واداشته است.


کد مطلب: 50083

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50083/امکان-هک-شدن-نرم-افزار-انتخاباتی-آلمان

ايتنا
  https://www.itna.ir