۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۶
اختصاصی ایتنا:

فروش اچ‌تی‌سی به گوگل چه تاثیری بر بازار خواهد گذاشت؟

ایتنا - این امر می‌تواند توازن در بازار را به هم بزند و به‌خصوص شرایط کاری را برای سامسونگ دشوار سازد‌.
فروش اچ‌تی‌سی به گوگل چه تاثیری بر بازار خواهد گذاشت؟
شایعات و اخبار منتشرشده حاکی از آن هستند که شرکت اچ‌تی‌سی به‌زودی شاخه تلفن‌های همراه هوشمند خود را به شرکت گوگل خواهد فروخت ولی سوال مهمی که برای کارشناسان مطرح است از این قرار است که این امر چه تاثیری بر روی کلیت بازار خواهد داشت؟
 
شاید شما نیز در سر تیتر اخبار چند روز اخیر با موضوع فروش احتمالی و قریب و الوقوع اچ‌تی‌سی به شرکت گوگل روبرو شده باشید.
 
به گزارش ایتنا دلایل رخ دادن چنین موضوعی کاملا واضح است، سیاست‌های اچ‌تی‌سی در بازار تلفن‌های همراه نتوانسته است تا با نیازهای کاربران همخوانی داشته باشد.
این شرکت همراه‌های هوشمند گران‌قیمتی را به کاربران خود عرضه می‌کند که فاقد زرق‌ و برق و پایگاه هوادارانی مانند دستگاه‌های سامسونگ و اپل است.
 
به‌ این‌ ترتیب به‌تدریج شاهد افت فروش محصولات اچ‌تی‌سی بودیم، در حالی که این شرکت به‌جای تعدیل قیمت‌ها، در برخی از مواقع آنها را افزایش نیز داد تا سرانجام شرایط به حد بحرانی رسیده و شایعات فروش شاخه همراه این شرکت به گوش برسند.
 
با این‌ حال خرید این شرکت توسط گوگل می‌تواند به معنای دو امر مهم باشد: نخست این‌که دیگر تلفن‌های همراه هوشمند با نام اچ‌تی‌سی را در بازار نخواهیم دید و گوگل از این برند برای تقویت زیرساخت‌های همراه خود استفاده خواهد کرد؛ دوم این‌که تلفن‌های همراه گوگل به‌شدت بهتر از پیش تقویت خواهند شد و شاهد عرضه تلفن‌های همراه هوشمند نیرومندتر و منحصر به‌فردتری برای سری پیکسل خواهیم بود که از فناوری‌های اچ‌تی‌سی در آنها استفاده خواهد شد.
 
این امر می‌تواند توازن در بازار را به هم بزند و به‌خصوص شرایط کاری را برای سامسونگ دشوار سازد، زیرا گوگل به‌خوبی با زیر و بم اندروید آشنا است و مسلما می‌تواند با عرضه گسترده‌تر تلفن‌های همراه هوشمند، سامسونگ را به‌عنوان موفق‌ترین تولیدکننده اندرویدی به چالش بکشد.
 
دیگر تاثیر بزرگ این موضوع بر بازار را می‌توان در شاخه واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی مشاهده کرد. فروش شاخه همراه موجب می‌شود تا سرمایه‌ای نسبتا بزرگ به بدنه اصلی اچ‌تی‌سی وارد شود، و طبعا این امر، فضای مانور بالاتری در سایر شاخه‌های کاری این شرکت را ایجاد خواهد کرد و با توجه به این‌که واقعیت مجازی یکی از مهم‌ترین شاخه‌های این شرکت است، می‌توان انتظار تلاش برای پیشرفت این بخش از این کمپانی تایوانی را داشت.
 
با تمامی این تفاسیر، تا وقتی که این فروش به تائید رسمی نرسیده باشد، تمامی موارد بالا تنها حدس و گمان خواهند بود و باید به انتظار نشست تا ببینیم عاقبت گوگل و اچ‌تی‌سی به کجا ختم خواهد شد.
کد مطلب: 50057
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام