کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقابت برای تولید تراشه‌های هوش مصنوعی بالا گرفته است

20 شهريور 1396 ساعت 13:26

ایتنا – به نظر می‌رسد که غول‌های حاضر در صنایع فناوری اطلاعات، بازار رقابت جدید خود را یافته‌اند زیرا بر اساس اطلاعات منتشر شده، نام‌های بزرگ این صنایع برای تولید تراشه‌های هوش مصنوعی به رقابتی شدید روی آورده‌اند.


به نظر می‌رسد که غول‌های حاضر در عرصه صنایع مرتبط فناوری اطلاعات، بازار رقابت جدید خود را یافته‌اند؛ زیرا بر اساس اطلاعات منتشر شده، نام‌های بزرگ این صنایع برای تولید تراشه‌های هوش مصنوعی به رقابت شدیدی روی آورده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، تراشه‌های کامپیوتری به‌تدریج در حال تبدیل شدن به قطعاتی تخصصی‌تر از پیش هستند.
دلیل این امر نیز قابلیت استفاده از آن‌ها برای پردازش موارد مربوط به یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی بوده و به نظر می‌رسد که این بازار جدید ایجاد شده، نظر بزرگان فناوری را به خود جلب کرده است.

این نکته به ویژه از آنجا حائز اهمیت تلقی می‌شود که فناوری هوش مصنوعی به عنوان تکنولوژی پیشرو و مؤثر در دنیای امروز و فردا، نه تنها جایگاه خود را یافته، بلکه به تدریج با دیگر فناوری‌ها و نیز صنایع گوناگون عجین شده و به بستر و اساس رشد بسیاری تکنولوژی‌های دیگر بدل شده است،‌ به گونه‌ای که شاید نتوان آینده هیچ صنعتی را بدون لحاظ کردن این فناوری جدی گرفت.

گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که بزرگان صنایع فناوری اطلاعات و شرکت‌هایی مانند اینتل، ای‌ام‌دی، گوگل، مایکروسافت و دیگر پیشروان، به سراغ بررسی شرایط تولید بهترین تراشه‌های مخصوص هوش مصنوعی رفته‌ تا در زمینه این فناوری، یک جهش اساسی ایجاد نمایند.
 
برای نمونه می‌توان به محصولات شرکت انویدیا اشاره کرد که بر اساس گفته‌های مدیر ارشد اجرایی (جنسن هوانگ)، این شرکت توانسته است تا در زمینه تراشه‌های هوش مصنوعی دست به نوآوری زده و به بهره‌وری 50 درصد بیش از پیش دست پیدا کند.
همچنین شرکت‌های بزرگ دیگر حاضر در این رده نیز شامل آمازون، کوالکام، اپل، فیس‌بوک، سامسونگ، هواوی، بایدو و آی‌بی‌ام هستند که هر یک برنامه‌های ویژه‌ای برای این بازار در نظر دارند.

در حقیقت، بر اساس شواهد، شرکت‌های مطرح این عرصه، تحقیق و طراحی و اجرا را به لایه سخت‌افزار و ساخت پردازنده کشانده‌اند که می‌تواند این فناوری را دستخوش تحول اساسی نماید.

حال باید دید که در پایان کدام شرکت موفق عمل کرده و می‌تواند نسل آینده تراشه‌ها را مجاب به پیروی از استاندارد ساخته شده توسط خود نماید.


کد مطلب: 50041

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50041/رقابت-تولید-تراشه-های-هوش-مصنوعی-بالا-گرفته

ايتنا
  https://www.itna.ir