۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹

هوش مصنوعی ویژه با قابلیت شناسایی چهره‌های پوشانده شده

ایتنا – به‌تازگی یک سیستم شناسایی چهره ویژه طراحی شده است که با بهره‌گیری از یک سامانه هوش مصنوعی می‌تواند مجرمانی که چهره خود را تغییر داده و یا آن را پوشانده‌اند را شناسایی کند.
هوش مصنوعی ویژه با قابلیت شناسایی چهره‌های پوشانده شده
به‌تازگی یک سیستم شناسایی چهره ویژه طراحی شده است که با بهره‌گیری از یک سامانه هوش مصنوعیT می‌تواند مجرمانی که چهره خود را تغییر داده و یا آن را پوشانده‌اند را شناسایی کند.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی ibtimes، اخیرا یک سیستم جدید شناسایی چهره بر اساس شبکه‌های عصبی طراحی شده است که می‌تواند به کمک شایانی به نیروهای پلیس در شناسایی مجرمان نماید.

این سیستم جدید که شناسایی چهره‌های تغییریافته (Disguised Face Identification یا DFI) نام دارد، می‌تواند موجب شود تا این حتی در صورت تغییر چهره نیز، هویت فرد قابل شناسایی باشد.
 
بر اساس گفته سازندگان این سیستم، این سامانه، توانایی آن را دارد که چهره افراد را حتی در صورت استفاده از نقاب، کلاه، عینک آفتابی و غیره نیز به‌درستی شناسایی کرده و تشخیص دهد.
همچنین کاربری این سیستم نیز از سوی سازندگان آن، جلوگیری از سرقت‌های مسلحانه و همچنین شناسایی افرادی که در اعتراضات سیاسی شرکت می‌کنند اعلام شده است.

این سیستم می‌تواند 14 نقطه را برای شناسایی چهره، نقشه‌سازی کند که از این میان 10 نقطه به چشمان مرتبط بوده و یک نقطه متعلق به بینی و سه نقطه متعلق به لب‌ها هستند.

ذکر این نکته جالب است که این سیستم توانسته است تا در آزمایش‌های انجام شده با دقت 56 درصد، چهره‌های پوشانده شده را به‌درستی شناسایی کرده و در سیستم ثبت نماید.
همچنین شایان‌ ذکر است که در صورت استفاده همزمان از پوشاندن صورت و استفاده از عینک آفتابی، دقت این سیستم به 43 درصد کاهش می‌یابد.
 
گروه سازنده این سیستم در حال حاضر آماده معرفی و عرضه رسمی آن در نشست IEEE در زمینه دید کامپیوتری هستند که قرار است تا به‌صورت یک کارگروه بین‌المللی در شهر ونیز ایتالیا برگزار شود.
کد مطلب: 50029
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام