کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأخیر در 5G به دو میلی ثانیه کاهش می‌یابد

19 شهريور 1396 ساعت 14:53

ایتنا- اس.کی تلکام و نوکیا تأخیر بین گوشی و ایستگاه اصلی در شبکه LTE را به دو میلی ثانیه کاهش دادند و این زمان برای 5G به کمتر از یک میلی ثانیه می‌رسد.


اس.کی تلکام و نوکیا تأخیر بین گوشی و ایستگاه اصلی در شبکه LTE را به دو میلی ثانیه کاهش دادند و این زمان برای 5G به کمتر از یک میلی ثانیه می‌رسد.
اس‌کی تلکام، یک شرکت کره‌ای اپراتور شبکه‌های بی‌سیم است که توسط شرکت اس‌کی گروپ، مدیریت می‌شود.

این شرکت، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی در کشور کره جنوبی می‌باشد و یکی از ارائه‌دهندگان خدمات مهم تلفن همراه در کره جنوبی به شمار می‌رود، که در سال 2008 در حدود 50.5 درصد از سهم بازار را در این زمینه، به خود اختصاص داده بود.
این شرکت، در تاریخ 29 مارس 1984 تأسیس و فعالیت خود را با سیستم آنالوگ نسل اول تلفن همراه، آغاز نمود.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، اس.کی تلکام اعلام کرد که فناوری تأخیر دو میلی ثانیه، توسعه سرویس‌های واقعی مانند رانندگی خودکار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در مسیر 5G را تسهیل می‎کند.
تأخیر بین گوشی و ایستگاه‌های اصلی در شبکه‌های کنونی LTE حدود 25 میلی ثانیه یا کمتر است. اتحادیه بین‌المللی مخابرات اذعان داشت که فناوری‌هایی که برای 5G طراحی شده‌اند باید به نقطه اوج نرخ انتقال داده 20 گیگابیت بر ثانیه و زمان تأخیر کمتر از 1 میلی ثانیه برسند.

در حوزه رانندگی خودکار، برای سرویس‌های یکپارچه‌ای که به انتقال داده واقعی احتیاج دارند، این امکان را فراهم می‌کند که زمان تأخیر را کاهش دهند که البته این مسئله می‌تواند برای شبکه‌های LTE موجود دشوار باشد.
در تأخیر 25 میلی ثانیه‌ای که در شبکه‌های LTE وجود دارد، خودروهای بدون سرنشینی که با سرعت 150 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند، بعد از دریافت سیگنال توقف، یک متر اضافه حرکت می‌کنند. این خودرو درحالت تأخیر 2 میلی ثانیه پیش از آنکه سرعت خود را کاهش دهد، 8 سانتی متر حرکت خواهد کرد.
 
اس.کی تلکام در ماه فوریه، به نرخ انتقال داده 3.6 گیگابیت بر ثانیه رسید و این آزمایش روی اتوموبیلی انجام شد که با سرعت 170 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کرد. این شرکت مخابراتی در زمینه آزمایش فناوری 5G با همکری اریکسون نیز موفق بوده است.
 


کد مطلب: 50027

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/50027/تأخیر-5g-دو-میلی-ثانیه-کاهش-می-یابد

ايتنا
  https://www.itna.ir