۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۳

تکیه ۹۰ درصد بنگاه‌های تجاری بر رمزهای ضعیف

ایتنا – تحقیقات متخصصان امنیتی نشان داده است که رمزهای عبور ضعیف، موارد خطرناکی در زمینه امنیت به‌حساب می‌آیند ولی بیش از 90 درصد از مدیران سیستم‌ها همچنان به رمزهای ضعیف تکیه کرده‌اند.
تکیه ۹۰ درصد بنگاه‌های تجاری بر رمزهای ضعیف
تحقیقات متخصصان امنیتی نشان داده است که رمزهای عبور ضعیف، موارد خطرناکی در زمینه امنیت به‌حساب می‌آیند؛ با این وجود، کارشناسان نگرانند که بیش از 90 درصد از مدیران سیستم‌ها همچنان به رمزهای ضعیف تکیه کرده‌اند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی v3، علیرغم افزایش چشمگیر رخنه‌های امنیتی در طول چند ماه اخیر به نظر می‌رسد که متخصصان فناوری اطلاعات هنوز درس نگرفته و خود را برای تحکیم ساختار مقابله با نفوذ آماده نساخته‌اند.
 
آمار جدید منتشر شده نشان از آن دارد که 20 درصد از مدیران سیستم‌ها در بریتانیا اعلام کرده‌اند که برای حفاظت از حساب کاربران خود از رمزهای عبور ضعیف استفاده می‌کنند.
 
بر اساس این تحقیقات، بیش از نیمی از این مدیران اذعان داشته‌اند که حساب‌های کاربری کاربران آنها با رمزهایی نه‌چندان امن و بلکه کاملاً ابتدایی و ساده محافظت می‌شوند.

آمار دقیق نشان از آن دارد که 86 درصد از کل رمزهای به کار گرفته شده فاقد قدرت کافی برای مقابله با در هم شکسته شدن هستند و حتی اوضاع به حدی وخیم است که از میان هر پنج نفر، یک نفر از یک رمز بدیهی و بسیار ضعیف استفاده می‌کند.
 
کارشناسان بر این عقیده‌اند که این امر می‌تواند منجر به ایجاد شرایطی بسیار خطرناک شود؛ چرا که در صورت لو رفتن رمز مدیران سیستم، عملاً تمامی داده‌های کاربران تحت پوشش آنها نیز در خطر قرار خواهد داشت. از همین روست که اغلب متخصصان امنیتی پیشنهاد می‌کنند که کاربران به سراغ رمزهای پیچیده و متشکل از حروف بزرگ، کوچک، علائم و اعداد بروند و در حقیقت برای انتخاب رمزهای خود، به جای شیوه‌های ساده و دم دستی، حرفه‌ای‌تر عمل کرده و به توصیه‌های کارشناسان عمل نمایند.
کد مطلب: 50016
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام