کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

Edge، بداقبال در میان مرورگرها!

خبرگزاری ايسنا , 13 شهريور 1396 ساعت 18:56

ایتنا- علی رغم کاهش سهم بازار مرورگر گوگل کروم، کاربران به مرورگر مایکروسافت اج روی نیاورده‌اند.




طبق گزارشی از وب‌سایت neowin ، پس از مدت‌ها سهم بازار مرورگر گوگل کروم اندکی کاهش یافته است؛ اما با این حال افزایش چشمگیری در سهم بازار مرورگر مایکروسافت اِج (Edge) هم مشاهده نشده است.

ماه گذشته گزارشی توسط موسسه NetMarketShare منتشر شد که آخرین نسخه مرورگر مایکروسافت (اج) توسط  تنها ۵.۶۵ درصد از کاربران رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود.

این درحالیست که مرورگر گوگل کروم همچنان پرطرفدارترین و رایج‌ترین مرورگر اینترنتی در رایانه‌های شخصی (دسک‌تاپ) بشمار می‌رود چرا که طبق این گزارش، سهم بازار آن حدودا ۶۰ درصد است.
با اینکه سهم بازار گوگل کروم ظرف دو سال اخیر، اندکی کاهش یافته اما بنظر نمی‌رسد کاربران بدنبال روی برگرداندن از گوگل کروم و جایگزین کردن آن با پیشنهاد جدید مایکروسافت باشند.

طبق این گزارش ، سهم بازار مرورگر گوگل کروم به میزان بسیار کمی کاهش داشته و حالا به ۵۹.۳۸ درصد رسیده است. این در حالیست که سهم این مرورگر در ماه قبل ۵۹.۵۷ درصد اعلام شده بود.


                        

سهم بازار مرورگرهای اینترنتی مشابه نظیر اینترنت اکسپلورر و موزیلا فایرفاکس نیز در دو سال گذشته، روندی رو به کاهش را تجربه کرده است. به گونه‌ای که هم اکنون سهم بازار مرورگرهای اینترنت اکسپلورر ۱۵.۵۸ درصد و فایرفاکس ۱۲.۲۸ درصد اعلام شده است.

پیشتر برآورد می‌شد که با کاهش سهم بازار سایر مرورگرها، سهم مرورگر مایکروسافت اِج افزایش خواهد یافت، اما اکنون شاهد این هستیم که چندان هم این پیش‌بینی صحت نداشته است. اکنون سهم بازار مرورگر مایکروسافت اج ۵.۶۶ درصد است که این رقم در مقایسه با گزارش‌های پیشین، افزایش  بسیار کمی یعنی ۰.۰۱ درصد داشته است.  
 


همچنین سهم بازار مرورگرهای دیگر مثل اپل سافاری در مقایسه با قبل افزایش داشته که این امر می‌تواند برای مایکروسافت خبر ناخوشایندی باشد.

موسسه دیگری نیز بنام StatCounter گزارش مشابهی ارائه داده است که بر اساس آن، سهم مرورگرهای مرورگر کروم، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر یا دچار تغییرات چندانی نشده و یا روندی رو به کاهش داشته است. سهم مرورگر مایکروسافت اج هم ۳.۹۶ درصد بوده که نسبت به ماه قبل از آن تغییری دیده نمی‌شود. سهم  مرورگر اپل سافاری هم از ۵.۰۴ درصد به ۵.۵۱ درصد افزایش یافته است.

این شرایط در حالت کلی برای مایکروسافت نگران‌ کننده به‌ نظر می‌‌رسد. بر خلاف اینکه محبوب‌ترین مرورگر دسکتاپ جهان در حال از دست دادن سهم خود است، اما کاربران تمایلی به استفاده از مرورگر جدید مایکروسافت نشان نداده اند. در واقع به‌ نظر می‌ رسد کاربران استفاده از مرورگرهایی مثل اپرا و ویوالدی را به مرورگر مایکروسافت اج ترجیح می ‌دهند. این در حالیست که شرکت مایکروسافت مرورگر اج را بطور پیش ‌فرض در سیستم‌ عامل ویندوز ۱۰ دسکتاپ ارائه داده است.
 


کد مطلب: 49998

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49998/edge-بداقبال-میان-مرورگرها

ايتنا
  https://www.itna.ir