۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲

هواوی از چیپست کرین 970 رونمایی می‌کند

ایتنا- هوش مصنوعی موبایل با یک واحد پردازش عصبی اختصاصی، یک سی.پی.یو هشت هسته‌ای، یک جی.پی.یو 12 هسته‌ای و 5.5 میلیون ترانزیستور از قابلیت‌های چیپست گوشی هوشمند کرین 970 هواوی می‌باشد.
هواوی از چیپست کرین 970 رونمایی می‌کند


شرکت هواوی -که با عنوان غول شبکه چینی شناخته می‌شود- از چیپست کرین 970 با هوش مصنوعی داخلی خود رونمایی کرد. به اعتقاد کارشناسان، این قابلیت، آینده گوشی‌های هوشمند نامیده می‌شود.
این چیپست، یک واحد پردازنده عصبی اختصاصی (ان.پی.یو) دارد و با استفاده از یک فرآیند پیشرفته 10 نانومتری و 5.5 میلیون ترانزیستور در ناحیه‌ای به مساحت یک سانتی‌متر مربع ساخته شده است.
 
 
به گزارش رایورز به نقل از ونچربیت، پلتفرم رایانش هوش مصنوعی موبایل کرین 970 با یک پردازنده هشت هسته‌ای و یک جی.پی.یو 12 هسته‌ای تغذیه می‌شود. با امکانات مذکور، عملکردی 25 برابری و بازده 50 برابری در مقایسه با سی.پی.یو کورتکس-اِی73 را از کرین 970 شاهد خواهیم بود.
هواوی حین یک تست تشخیص تصویر که به منظور تعیین معیار انجام شد، اعلام کرد عملکرد این چیپست به گونه‌ای است که در هر دقیقه، 2000 تصویر را پردازش می‌کند.
 
همچنین هواوی کرین 970 را به عنوان یک پلتفرم باز برای توسعه‌دهندگان و همکاران هوش مصنوعی موبایل ارائه کرده است. بر اساس گفته ریچارد یو، مدیرعامل گروه کسب و کار مشتری هواوی، هوش مصنوعی موبایل شرکت از ترکیبی از هوش مصنوعی دستگاهی و ابری تشکیل شده است.
یو اذعان داشت: «هواوی قصد دارد دستگاه‌های هوشمند را با ایجاد قابلیت‌های انتها به انتها، به دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی تبدیل کند.»
 

وی همچنین در ادامه صحبت‌های خود افزود: «هدف نهایی ما، بهبود قابل توجه تجربه کاربر است. کرین 970، نخستین سری پیشرفت‌های جدیدی است که قابلیت‌های قدرتمند هوش مصنوعی را به دستگاه‌های ما اضافه می‎کند و آنها را در رقابت موجود در بازار، پیش می‌اندازد.»
گفتنی است محدودیت‌های موجود در هوش مصنوعی ابری موجب بهبود زمان تأخیر، ثبات و حریم خصوصی شد.
 
مسئولان هواوی در مورد بهره‌مندی از این قابلیت در تلفن‌های خود ابراز امیدواری کردند. با این کار سرعت هواوی بسیار بالا خواهد رفت؛ زیرا دیگر نیازی به آپلود داده از دستگاه به فضای ابری نخواهد بود. در فرآیند جدید، رایانش انجام می‌گیرد و مجدداً به دستگاه فرستاده می‌شود.
 
کد مطلب: 49984
برچسب ها: هوش مصنوعی
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام