کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی از چشم‌انداز گوگل برای واقعیت افزوده در اندروید

11 شهريور 1396 ساعت 16:27

ایتنا- به زودی شاهد آن خواهیم بود که تمامی قابلیت‌های واقعیت افزوده در گوشی‌های هوشمند اندروید قرار داده شود.



شرکت گوگل به تازگی چشم‌انداز خود در زمینه واقعیت مجازی را اعلام کرد. توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند برای ساختن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های واقعیت افزوده در دستگاه‌های اندروید، به پیش‌نمایشی از اِی‎آرکور دسترسی داشته باشند.

قابلیت واقعیت افزوده اندروید همانند پیاده‌سازی سیستم واقعیت افزوده اپل در آی.اُ.اس 11، هیچ نیازی به سخت‌افزارهای اضافه نخواهد داشت. تنها چیزی که کاربران احتیاج دارند، این است که اپلیکیشن را اجرا کنند، گوشی خود را نگه دارند و از قابلیت واقعیت افزوده بهره‌مند شوند.
 
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، ای‌آرکور در آغاز کار روی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس8 و گوگل پیکسل که از اندروید 7.0 نوگا و بالاتر پشتیبانی می‌کنند، اجرا می‎‌شود.
در حال حاضر این شرکت در زمینه افزودن پشتیبانی به دستگاه‌های بیشتر در آینده، با هواوی، ال.جی، ایسوس و سامسونگ همکاری دارد. هدف گوگل این است که تا پایان دوره پیش‌نمایش ای‌آرکور، این سازگاری را در صد میلیون دستگاه ارائه دهند، اما زمان دقیق این پیش‌نمایش مشخص نیست.

 
بر اساس این برنامه، گوگل نمونه‎هایی از وب‌سایت ایسپریمنتس را برای توسعه‌دهندگان و کاربران ارسال می‌کند تا از ایده‌ای بهتر -در مورد آنچه که می‌تواند با ای‌آرکور روی اندروید انجام شود- آگاهی داشته باشند. علاوه بر این، ای‌آرکور برای ردیابی حرکت، درک محیطی و برآورد نور با یونیتی، آنریل و جاوا یا اوپن جی.ال کار خواهد کرد.
تمام سه مورد مذکور برای ایجاد یک تجربه واقعیت افزوده واقع‌بینانه و معتبر اهمیت دارد.
 

با راه‌اندازی ای‌آرکور، کابران می‌توانند به جای سرمایه‌گذاری در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، با استفاده از یک تلفن، آنچه که بدان علاقه‌مند هستند را تجربه کنند.
هدف از آزمایش واقعیت افزوده، ایجاد یک تجربه دوبعدی است که خریداران را به شبکه و برندها نزدیک می‌کند.
 
آموزش و پرورش، بازی و سرگرمی مهم‌ترین مواردی هستند که کاربران با واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت مخلوط تجربه خواهند کرد.
 


کد مطلب: 49970

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49970/رونمایی-چشم-انداز-گوگل-واقعیت-افزوده-اندروید

ايتنا
  https://www.itna.ir