کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه موتور محاسبات عصبی توسط اینتل

11 شهريور 1396 ساعت 16:00

ایتنا – به‌تازگی شاخه زیر گروهی از شرکت اینتل یعنی Movidius اقدام به معرفی یک سیستم جدید به نام واحد پردازشی Myriad X vision کرده است که برای تأمین توان محاسبات عصبی مورداستفاده قرار می‌گیرد.


همانطور که هوش مصنوعی به تدریج در حال فراگیر شدن و رسوخ در شاخه‌های گوناگون دانش و صنایع گوناگون است، فناوری هوش مصنوعی نیز خود در حال بسط یافتن در زیرشاخه‌های مختلف است. محاسبات عصبی، یکی از این زیرشاخه‌هاست که اخیراً از سوی متخصصین و برای کاربردهای گوناگون، مورد توجه قرار گرفته است.
به‌تازگی شاخه زیرگروهی از شرکت اینتل یعنی Movidius اقدام به معرفی یک سیستم جدید به نام واحد پردازشی Myriad X vision کرده است که برای تأمین توان محاسبات عصبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی anandtech، شرکت نامبرده یعنی Movidius یکی از کمپانی‌های زیرگروه مجموعه شرکت اینتل بوده که در زمینه عرضه خدمات ویژه از جمله فناوری‌های خاص پردازشی به فعالیت مشغول است.
 
این شرکت به‌تازگی توانسته است تا نسل جدیدی از VPU یا واحد پردازش Myriad X vision را عرضه کند که یک سیستم روی تراشه کم‌مصرف برای هوش مصنوعی به‌حساب می‌آید.
 

 
مطابق جزئیات ارائه شده این سامانه، از جمله توانایی‌های سیستم مزبور این است که می‌تواند هوش مصنوعی را بر پایه ساختار دید-محور مدیریت کند که کاربرد فراونی خواهد داشت.
از جمله کاربری‌های بارز این سامانه ویژه می‌توان به استفاده در پهپادها، دوربین‌های هوشمند، عینک‌های واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ... اشاره نمود.
 
شایان ذکر است که این رونمایی تا حدی غافلگیرکننده بوده است؛ زیرا حدود یک ماه پیش بود که کامپیوترهای همراه عصبی Movidius بر پایه استفاده از Myriad 2 عرضه شده بودند و اقدام جدید و با این سرعت، طبعاً غیرمنتظره به نظر می‌رسد.
 
شاید به همین دلیل است که با این‌ حال مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که این دو محصول به‌صورت همزمان و در کنار هم فعالیت خواهند داشت. این شرکت‌ها همچنین تضمین داده‌اند که نسل پیشین Myriad 2 -که در سال 2014 عرضه‌شده بود- نیز همچنان در فهرست پشتیبانی و عرضه این شرکت قرار دارد.
 


کد مطلب: 49952

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49952/عرضه-موتور-محاسبات-عصبی-توسط-اینتل

ايتنا
  https://www.itna.ir