کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری بایدو و ای‌ام‌دی برای ایجاد پردازش گرافیکی در دیتاسنترها

11 شهريور 1396 ساعت 13:36

ایتنا – به‌تازگی دو شرکت بایدو و ای‌ام‌دی اقدام به ایجاد یک همکاری منحصربه‌فرد کرده‌اند که بر اساس آن قرار است تا از سری رادئون Instinct MI ای‌ام‌دی برای ارائه پردازش گرافیکی در دیتاسنترها استفاده شود.




توسعه وب و نیز گسترش صنعت پردازش و ذخیره‌سازی در فضای ابری، به تدریج شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات سخت‌افزاری را نیز به میدان کشانده تا محصولات ویژه این بازار را مستقیماً تولید و عرضه نمایند.
اخبار منتشر حاکی از آن است که به‌تازگی دو شرکت مشهور بایدو و ای‌ام‌دی اقدام به ایجاد یک همکاری منحصربه‌فرد کرده‌اند که بر اساس آن قرار است تا از سری رادئون Instinct MI ای‌ام‌دی برای ارائه پردازش گرافیکی در دیتاسنترها استفاده شود.

 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، از آنجا که امروزه دیتاسنترها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر کاری هر شرکتی شناخته می‌شوند و بسیاری از مقوله‌های پردازشی به‌تدریج در حال انتقال به این مراکز هستند، توجه به این عنصر برای هر شرکت تولیدکننده بازار، سهم بزرگی را به ارمغان خواهد آورد.
 
در این میان، این شرایط موجب ایجاد بازاری جدید شده است که شرکت‌هایی مانند ای‌ام‌دی از آن استقبال کرده و با اتخاذ راهبرد جدید، به سراغ فعالیت نیرومند در این بازار رفته‌اند.
 

 
 
به‌تازگی ای‌ام‌دی قرارداد همکاری ویژه‌ای را با شرکت بایدو به امضا رسانده که بر اساس آن قرار است تا این دو شرکت بتوانند با همکاری یکدیگر، پردازش گرافیکی را بر روی دیتاسنترها عرضه کنند.
 
مطابق جزئیاتی که این توافق منتشر شده، برای این کار قرار است تا از سری رادئون Instinct MI شرکت ای‌ام‌دی استفاده‌شده و این پردازنده‌های گرافیکی بر روی دیتاسنترهای بایدو بکار گرفته شوند.
 این پروژه قرار است با استفاده از شتاب‌دهنده‌های رادئون Instinct MI25، Instinct MI16 و Instinct MI18 و همچنین پلتفرم نرم‌افزاری ROCm 1.6 ای‌ام‌دی انجام شود.
 
بدین ترتیب سرعت، دقت و نحوه پیاده‌سازی سیستم‌های یادگیری ماشینی بر روی دیتاسنترها به‌شدت بهبود خواهند یافت و میزان بار کاری موجود بر روی دیتاسنترها در سطح بالایی کاهش پیدا خواهد کرد.
 


کد مطلب: 49948

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49948/همکاری-بایدو-ای-ام-دی-ایجاد-پردازش-گرافیکی-دیتاسنترها

ايتنا
  https://www.itna.ir