کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پنج اصل برای ساختن بهترین مجموعه اینترنت اشیاء

8 شهريور 1396 ساعت 11:17

ایتنا- چالشی که در بحث اینترنت اشیاء وجود دارد، این است که بازار پلتفرم اینترنت اشیاء هنوز به اندازه کافی رشد نکرده و به بیان دیگر نابالغ است و بیش از 150 گزینه وجود دارد که می‌توان از بین آنها انتخاب کرد.



شناسایی و ایجاد بهترین پلتفرم اینترنت اشیاء (IoT) یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که رهبران فناوری و مدیران شرکت‌ها پیشرو باید در سال جاری میلادی انجام دهند، اما یکی از الزاماتی که باید برای توسعه اینترنت اشیاء در نظر گرفت، نیازهای افراد و عرصه فناوری است؛ بدین معنا که اینترنت اشیاء باید بتواند نیازهای افراد و فناوری را برآورده سازد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از زد.دی نت، چالش اصلی آن است که بازار پلتفرم IoT هنوز به قدر کافی رشد نکرده است و در حال حاضر بیش از 150 گزینه وجود دارد که می‌توان از بین آنها انتخاب نمود.

هر چه یک پلتفرم اینترنت اشیاء نسبت به یک پلتفرم فناوری معمولی، عناصر و مؤلفه‌های بیشتری داشته باشد، پیچیده‌تر می‌شود. طبیعی است که این پلتفرم‌های جدید باید به تمامی دستگاه‌ها، حسگرها و فناوری‌های زیرساختی منتقل شود.

علیرغم تمامی پیچیدگی‌هایی که در زمینه توسعه و گسترش الزامات و کاربردهای اینترنت اشیاء وجود دارد، چند اصل اساسی وجود دارد که می‌تواند پلتفرم اینترنت اشیاء را به یک پلتفرم کارآمد و دارای طراحی خوب تبدیل کند. در حقیقت پنج اصل اولیه وجود دارد که در طراحی یک پلتفرم IoT کارآمد باید مدنظر قرار داد.



اولین اصل، پیشروی به سمت یک محیط اپلیکیشن‌های ترکیبی است. اکثر پلتفرم‌ها، شامل یک یا چند اپلیکیشن است که ممکن است برخی از این اپلیکیشن‌ها واقعا ارزشمند باشد. در بعضی از مواقع، اپلیکیشن‌های بسیار ساده، بیشترین محبوبیت را پیدا می‌کنند.

دومین نکته، بررسی قابلیت تجزیه و تحلیل اطلاعات است. داده و اطلاعات، یک مورد حیاتی است که IoT را تغذیه می‌کند و به همین خاطر توانایی بررسی، تجزیه و تحلیل داده بسیار مهم است.

نکته سوم، توجه به مالکیت زیرساخت‌های ابری است. اگر شرکتی تصمیم بگیرد که با یکی از ارائه دهندگان بزرگ پلتفرم IoT مانند آمازون یا مایکروسافت، همکاری کند باید از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و زیرساخت‌های ابری همان شرکت استفاده کند.

نکته چهارم، توجه به حاکمیت و امنیت داده‌هاست و سرانجام اصل پنجم، کنترل و پردازش دقیق می‌باشد. و سرانجام اصل پنجم، کنترل و پردازش دقیق می‌باشد.


     در این باره بیشتر بخوانید:
     - اینترنت اشیاء (IoT) چیست و چرا اهمیت دارد؟

 


کد مطلب: 49925

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49925/پنج-اصل-ساختن-بهترین-مجموعه-اینترنت-اشیاء

ايتنا
  https://www.itna.ir