کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی مناسب برای یادگیری حرفه‌ای

31 مرداد 1396 ساعت 17:06

ایتنا- صنعت فناوری اطلاعات، با زبان‌های برنامه نویسی و انتخاب‎ زبان مناسب پر شده است ولی تمام این زبان‌های برنامه نویسی برای یک شغل امن و مداوم نیستند و باید هر زبان را متناسب با حرفه و شغل، آموخت.




بیل گیتس مؤسس مایکروسافت در یکی از سخنان خود می‌گوید: «برای انجام کارهای سخت، افراد تنبل را انتخاب می‌کنم چون یک شخص تنبل، همیشه راهی آسان را برای انجام کارهای سخت پیدا می‌کند.»
در مورد فعالیتی مانند برنامه‌نویسی نیز این سخن صدق می‌کند؛ چرا که واقعاً یادگیری تمامی زبان‌های برنامه نویسی، وقت و انرژی زیادی را می‌طلبد و به همین خاطر، باید زبان برنامه‌نویسی متناسب با همان شغل و حرفه را آموخت.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوایرر، ظاهراً منظور بیل گیتس از سخنان مزبور آن است که بهترین مهندسان، در واقع کسانی هستند که در زمینه فناوری، در پیِ ساده‌سازی کارهای پیچیده هستند. به عبارت دیگر، چرا وقتی یک ماشین می‌تواند کاری را سریع‌تر و به نحوی بهتر انجام دهد، در پی آن هستیم که آن کار را انسان انجام دهد و آن الگو را در خود به وجود بیاورد؟

هدف از برنامه‌نویسی در مشاغل مختلف، آن است که دانش "داده" را ساده‌سازی کنیم تا تمامی افراد بتوانند از این دانش بهره‌مند شده و از آن استفاده کنند. مواد آموزش ماشین مایکروسافت به شما این امکان را می‌دهد که یک مدل را فرابگیرید و نتایج را از طریق یک سرویس وب و بدون نیاز به نوشتن یک خط کد، پیش‌بینی کنید.



گفتنی است در حال حاضر زبان‌های برنامه‌نویسی جدید و فراوانی وجود دارند که در مشاغل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، لیکن در این میان،‌زبان‌هایی مانند جاوا، پایتون، C و C++ بیشترین کاربرد و استفاده را دارند.
به همین دلیل است که این چهار ستون اساسی در برنامه‌نویسی، اکثر کدهای شغلی را تشکیل می‌دهند.

زبان پایتون کارایی بسیار زیادی داشته و در کدنویسی و زیرساخت، کاربرد فراوانی دارد، ضمن اینکه حوزه علوم داده و هوش مصنوعی را نیز دربر می‌گیرد.
البته زبان برنامه‌نویسی جاوااسکریپت هم در صنایعی مانند موبایل و گیمینگ و همچنین بهداشت و درمان یا مسائل مالی کاربرد زیادی دارد.
زبان برنامه‌نویسی راست نیز جایگاه مناسبی دارد و به عقیده برخی از کارشناسان، روزی جایگزین C++ خواهد شد.
 


کد مطلب: 49835

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49835/بهترین-زبان-های-برنامه-نویسی-مناسب-یادگیری-حرفه-ای

ايتنا
  https://www.itna.ir