۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳
تحول در فناوری:

ساخت کوچک‌ترین ربات جراحی جهان در انگلیس

ایتنا – به‌تازگی دانشمندان توانسته‌اند تا کوچک‌ترین روبات جراح جهان را طراحی کنند که می‌تواند به‌صورت ویژه‌ای فرایند جراحی را بهبود بخشیده و روند بهبود یافتن بیماران را به‌مراتب سریع‌تر کنند.
ساخت کوچک‌ترین ربات جراحی جهان در انگلیس


به‌تازگی دانشمندان توانسته‌اند تا کوچک‌ترین ربات جراح جهان را طراحی کنند که می‌تواند به‌صورت ویژه‌ای فرایند جراحی را بهبود بخشیده و روند بهبود یافتن بیماران را به‌مراتب سریع‌تر نماید.


به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theguardian، امروزه صنایع روباتیک به حدی پیشرفت کرده‌اند که در بسیاری از زمینه‌ها از نظر دقت و ظرافت کاری، به‌مراتب از انسان‌ها جلو زده‌اند.
روبات‌ها البته حوزه کارکرد خود، وسعت بسیاری یافته‌اند و دیگر تنها به حیطه فناوری و یا حتی خط تولید کارخانه‌ها محدود نمانده‌اند، بلکه امروز فرایندهای بسیار دقیق، حیاتی و استثنایی نیز بر عهده آنها گذاشته شده که موضوعات مربوط به بهداشت و سلامت از جمله آنهاست.

در این میان روبات‌های طراحی شده برای جراحی به حدی پیشرفت داشته‌اند که از نظر دقت به سطحی بسیار عالی رسیده‌اند، و از سوی دیگر با استقبال از آنها، رقابت بر سر کاهش ابعاد آنها آغاز شده است.

 

اما نکته جالب و تحول در فناوری این است که به تازگی گروهی از دانشمندان کشور انگلستان توانسته‌اند تا کوچک‌ترین روبات جراح تاریخ را طراحی کنند که از دقت خارق‌العاده‌ای برخوردار است. این روبات با ابعاد بی‌سابقه، در عی حال از توانایی‌های بی‌نظیری نیز برخوردارد است.

این روبات که Versius نام دارد، با الهام گرفتن از دستان انسان طراحی شده است و به همین دلیل نیز می‌تواند با شبیه‌سازی حرکات دست، با دقت بسیار بالایی جراحی‌های مختلف را انجام بدهد.

شایان ذکر است که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Versius این است که می‌تواند عمل‌های جراحی به روش لاپاراسکوپ (جراحی‌هایی که در آن‌ها از دوربین‌های ویژه و ظریف برای دسترسی به اعضای داخلی بدن استفاده می‌شود) را با دقتی شگفت‌آور انجام بدهد.
 
کد مطلب: 49815
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام