کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت روبات مترجم ناشنوایان به کمک چاپ سه‌بعدی

سايت خبری ايتنا , 10 شهريور 1396 ساعت 21:32

ایتنا – به‌تازگی دانشمندان یک روبات ویژه را طراحی کرده‌اند که می‌تواند به‌صورت دقیقی به اجرای زبان اشاره برای ناشنوایان دست زده و در حقیقت نقش مترجم روباتیک را برای آنها ایفا کند.




به‌تازگی دانشمندان، ربات ویژه‌ای را طراحی کرده‌اند که می‌تواند به‌صورت دقیقی به اجرای زبان اشاره برای ناشنوایان دست بزند و در حقیقت نقش مترجم رباتیک را برای آنها ایفا کند.


به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitaltrends، بر اساس گزارش‌های رسمی ارائه شده، امروزه بیش از ۷۰میلیون نفر در سراسر جهان وجود دارند که برای برقراری ارتباط با دیگران مجبور به استفاده از زبان اشاره هستند.
طبیعی است که این افراد برای برقراری ارتباط با کسانی که به زبان اشاره تسلط ندارند با مشکل روبرو هستند و به همین دلیل نیز دانشمندان صنایع فناوری اطلاعات به سراغ بهبود شرایط برای آنها رفته‌ و راهکار خاصی برای آن ابداع و پیاده‌سازی نموده‌اند.

نتیجه حاصله، یک ربات ویژه است که می‌تواند نشانه‌های زبان اشاره را به‌صورت نسبتاً دقیقی پیاده‌سازی کرده و به برقراری ارتباط با افراد ناشنوا بپردازد.
 

 

این روبات که اصلان نام دارد، به نحوی طراحی شده است تا به سادگی برای افراد مختلف در سراسر جهان قابل دسترس باشد؛ به همین دلیل نیز اصلان بر اساس فناوری چاپ سه‌بعدی طراحی شده است.

بدین‌ ترتیب می‌توان این ربات ویژه را با دریافت نقشه‌های آن در هر نقطه‌ای از جهان چاپ نموده و سیستم ارتباطی هوشمندی را برای تبدیل گفتار و نوشتار عادی به زبان اشاره در اختیار داشت.

شایان ذکر است که این پروژه از سال ۲۰۱۴ میلادی شروع شده و به نظر می‌رسد که اصلان همچنان از نظر رابط نرم‌افزاری فضای پیشرفت بسیار زیادی را در برابر خود می‌بیند.
 


کد مطلب: 49812

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49812/ساخت-روبات-مترجم-ناشنوایان-کمک-چاپ-سه-بعدی

ايتنا
  https://www.itna.ir