۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۱۷

اتحاد بزرگان برای اتصال ابری خودروهای در حال حرکت به یکدیگر

ایتنا – به‌تازگی مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ و نامی مانند تویوتا، اینتل و اریکسون با یکدیگر به همکاری ویژه‌ای دست‌زده‌اند که به کمک آن می‌توان خودروهای در حال حرکت در جاده‌ها را به کمک سامانه‌های ابری به یکدیگر متصل ساخت.
اتحاد بزرگان برای اتصال ابری خودروهای در حال حرکت به یکدیگر


به‌تازگی مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ و نامی مانند تویوتا، اینتل و اریکسون با یکدیگر به همکاری ویژه‌ای دست‌زده‌اند که در نتیجه عملی شدن آن می‌توان خودروهای در حال حرکت در جاده‌ها را به کمک سامانه‌های ابری به یکدیگر متصل ساخت.


به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theregister، مبحث ارتباط خودروها در جاده امری چندان جدی به‌حساب نمی‌آید، لیکن در طول چند سال اخیر به‌ندرت شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه بوده‌ایم.

حال به نظر می‌رسد که این شرایط در حال تغییر است؛ زیرا بزرگان فناوری اطلاعات و یکی از غول‌های صنایع خودروسازی بین‌المللی دست‌ به‌ دست هم داده‌اند تا این خواسته را به واقعیت بدل سازند.

بر اساس این پروژه، شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا در همکاری ویژه‌ای با غول‌های بزرگ فناوری مانند اریکسون و اینتل، یک کنسرسیوم ویژه را ترتیب داده است که هدف از شکل‌گیری آن برقراری ارتباط بین خودروهای در حال حرکت به کمک سامانه‌های ابری است.

 

این کنسرسیوم، برنامه‌های ویژه‌ای مانند ارائه خدمات مورد نیاز جهت استفاده خودروهای هوشمند، تولید نقشه‌ها بر اساس داده‌های واقعی کسب شده از خودروهای در حال حرکت و سیستم دستیار راننده هوشمند به کمک محاسبات ابری را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر شرکت‌های حاضر در این کنسرسیوم نیز شامل نیپون تلگراف (Nippon Telegraph)، Telephone Corporation، NTT DOCOMO و DENSO هستند که بیشتر در زمینه خدمات مخابراتی سابقه درخشانی دارند.

در برنامه‌های این کنسرسیوم قرار است تا سال ۲۰۲۵ شاهد وجود ۱۰ اگزابایت داده تولید شده توسط خودروها باشیم که این داده‌ها به‌صورت مستقیم به محیط ابری انتقال پیدا کرده و با پردازش همزمان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
 
کد مطلب: 49788
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام