۰
plusresetminus
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۰

کوالکام و معرفی دوربین سنجش عمق برای دستگاه‌های اندروید

ایتنا - این فناوری بنیادی و اساسی می‌تواند باعث ارائه گجت‌های بسیار بهتر و سودمندتری شود و خدمات جالبی را در اختیار کاربران خود بگذارد.
کوالکام و معرفی دوربین سنجش عمق برای دستگاه‌های اندروید


کوالکام اخیراً فناوری جدید دوربین اسپکترا را معرفی کرده است. این فناوری، به گوشی‌های هوشمند این قابلیت را می‌دهد که تصاویر سه بعدی بگیرند و امکان حرکت در زمان واقعی و تبدیل اطلاعات به قالب دیجیتال را فراهم می‌سازد.
ماژول کوالکام اسپکترا، احراز هویت بیومتریک را بهبود بخشیده و امکان سنجش عمق با وضوح بالا را فراهم کرده است. این قابلیت‌ها می‌تواند در طیف وسیعی از تصاویر، ویدئوها و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گیرد.
این فناوری بنیادی و اساسی می‌تواند باعث ارائه گجت‌های بسیار بهتر و سودمندتری شود و خدمات جالبی را در اختیار کاربران خود بگذارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این ماژول دوربین از پردازنده‌های سیگنال تصویر اسپکترا (آی.پی.اس) استفاده می‌کند و نشان می‌دهد که به زودی گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های مجهز به محیط سه بعدی، از این قابلیت جدید تجهیز و از مزایای آن برخوردار خواهند شد.
این فناوری جدید به صورتی است که می‌تواند افرادی که در اطراف اتومبیل بدون سرنشین حرکت می‌کنند را شناسایی کند و همچنین حسگرهایی دارد که می‌تواند حرکت انگشتان شخص در هنگام نواختن گیتار را تشخیص دهد.

تیم للاند، معاون مدیریت تولید کوالکام، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بدیهی است که پردازش کارآمد سیگنال تصویر دوربین برای نسل بعدی تجربه‌های کاربران موبایل، اهمیت زیادی دارد. این سیستم پردازش می‌تواند برای عکاسی محاسباتی، ضبط ویدیو یا کاربردهای بینایی کامپیوتر مورد استفاده قرار گیرد. پیشرفت‌های ما در کیفیت تصویری و بینایی کامپیوتر برای پشتیبانی از اکوسیستم اپلیکیشن‌های موبایل پیشرو که مخصوص کاربران می‌باشد، طراحی شده است.»


به نظر متخصصین، در قابلیت نسل جدید ISP، شاهد پیشرفت در بینایی کامپیوتر، کیفیت تصویر و کارایی برق برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی و اسنپ‌دراگون موبایل هستیم. مواردی که به این ماژول دروبین اضافه شده است، شامل ماژول شناسایی عنبیه، ماژول تشخیص عمق انفعالی و ماژول فعال تشخیص عمق است.

حسگرهایی که در این قابلیت تعبیه شده است، 10000 نقطه از عمق را می‌گیرد که بین هر کدام از این نقاط، 0.1 میلی متر فاصله وجود دارد. کوالکام بر این باور است که قابلیت تشخیص عمق، یکی از بایسته‌هایی است که باید در دوربین‌های نسل جدید وجود داشته باشد.
 
کد مطلب: 49781
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام