کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عرضه حافظه V- NAND یک ترابایتی توسط سامسونگ

22 مرداد 1396 ساعت 17:37

ایتنا – به‌تازگی شرکت سامسونگ توانسته است تا نخستین تراشه‌های حافظه یک ترابایتی نوع V- NAND را تولید کرده و برنامه عرضه رسمی آن‌ها را به بازار اعلام کند.




صنعت تولید تراشه‌های حافظه رونق روزافزونی دارد و شرکت سامسونگ در این عرصه، از پیشقراولان اصلی محسوب می‌گردد.
در همین راستا به‌تازگی شرکت سامسونگ توانسته است تا نخستین تراشه‌های حافظه یک ترابایتی نوع V- NAND را تولید نموده و جزئیات برنامه عرضه رسمی آنها را به بازار اعلام کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، شرکت سامسونگ طی بیانیه‌ای به‌صورت رسمی اعلام کرده است که نسل جدیدی از حافظه‌های V- NAND را عرضه می‌کند که دارای حجمی معادل یک ترابایت خواهند بود.

همچنین گفته شده که این تراشه در سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار و جهت مصرف کاربران عرضه خواهد شد، و به دنبال آن نیز حافظه دو ترابایتی V- NAND و در نهایت نیز پشته ۱۶ ترابایتی حافظه‌های V- NAND تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

 

گفته می‌شود که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ سخن از این حافظه‌ها در محافل خبری منتشر شد و بلافصله پس از آن، شرکت سامسونگ مدعی شد که نخستین شرکت در جهان است که به فناوری تولید حافظه NAND سه‌بعدی دست یافته است.

حال سامسونگ در برنامه‌های خود اعلام کرده است که قصد دارد تا نسل بعدی حافظه‌های ۱۶ ترابایتی SSD را نیز به بازار عرضه کند و بدین ترتیب این شرکت می‌تواند امیدوار باشد که بخش بزرگی از بازار را در اختیار داشته باشد.

شایان‌ ذکر است که تخمین انجام‌شده درباره حافظه‌های یاد شده مزبور بدین ترتیب است که این حافظه‌ها ابعاد ۳۰.۵ در ۱۱۰ در ۴.۳۸ میلی‌متری خواهند داشت.
 


کد مطلب: 49753

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49753/عرضه-حافظه-v-nand-یک-ترابایتی-توسط-سامسونگ

ايتنا
  https://www.itna.ir