کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امکان تشخیص کالاهای اصل از تقلبی فراهم شد

خبرگزاری ايسنا , 21 مرداد 1396 ساعت 13:20

ایتنا- با استفاده از خدمات جدید گمرک می‌توان از قیمت واقعی، برند و کشور سازنده تمامی کالاهای وارداتی با خبر شد و کالای مشابه اصلی یا تقلبی و گران را نخرید.




گمرک ایران شرایطی فراهم کرده تا علاوه بر ارائه خدمات ۲۴ ساعته، مواردی از جمله امکان تشخیص کالای اصل از تقلبی، تشخیص گوشی‌های تلفن همراه اصلی و ... فراهم شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، با الکترونیکی شدن تشریفات گمرکی، خدمت‌گیرندگان می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، ترانزیتی و وارداتی را بدون مراجعه حضوری انجام و کالای خود را به گمرک اظهار کنند.

بر این اساس، خدمات گمرک ایران با هدف حذف مراجعات حضوری، احترام به حقوق شهروندی، تسهیل تجارت و حذف کاغذ از فرآیند تشریفات گمرکی، اینترنتی و ۲۴ ساعته شده که پیش از الکترونیکی شدن گمرک، امکان ارائه این خدمات وجود نداشته است.

هم اکنون خدمات صادرات، واردات و ترانزیت در گمرک ایران الکترونیکی شده و خدمت‌گیرندگان می‌توانند فقط با یک بار مراجعه حضوری به نزدیک‌ترین گمرک محل و دریافت کد کاربری، تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را از طریق سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir و لینک پنجره واحد تجارت فرامرزی اینترنتی انجام دهند.

همچنین بخش‌های مهم دیگری از خدمات گمرک به صورت اینترنتی در دسترس تمامی شهروندان قرار گرفته است و تمامی شهروندان می‌توانند با مراجعه به برخی لینک‌های اینترنتی از این خدمات گمرک به راحتی استفاده کنند.

امکان تشخیص کالای اصل از تقلبی
با استفاده از خدمات جدید گمرک می‌توان از قیمت واقعی، برند و کشور سازنده تمامی کالاهای وارداتی با خبر شد و کالای مشابه اصلی یا تقلبی و گران را نخرید.

همچنین این امکان با گمرک الکترونیک فراهم شده تا مردم از اصالت موبایل خود مطلع شوند، به طوریکه از طریق پیامک کردن کد imei به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۷ یا مراجعه به آدرس اینترنتی می‌توان از قاچاق نبودن گوشی تلفن همراه خود مطمئن شد.

گمرک الکترونیک شرایطی فراهم کرده تا با تجار بزرگ کشور راحت بتوانند به راحتی ارتباط برقرار کرد و تولیدکنندگان بتوانند کالای خود را به راحتی صادر کنند. هم اکنون با سامانه بازار و بهبود فضای کسب و کار می‌توان این خدمات را دریافت کرد.

از سوی دیگر، امکان استعلام پروانه گمرکی برای مطمئن شدن خریداران کالا از اینکه آن کالا از مبادی گمرکی وارد شده یا قاچاق است از طریق این آدرس اینترنتی فراهم شده و در دسترس همگان قرار گرفته است.

سامانه ارزش برای مشاهده لحظه به لحظه ارزش کالاهای وارداتی و همچنین تغییرات ارزش در جهت امنیت تجارت و شفافیت ایجاد شده است.

اینکه چه کالاهایی هر روز در حال وارد شدن به کشور است، از طریق این آدرس اینترنتی فراهم شده است.

همچنین با کمک سامانه پاسخگویی به شکایات می‌توان هرگونه انتقاد به روند انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا را الکترونیکی ثبت و پیگیری کرد.


کد مطلب: 49738

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49738/امکان-تشخیص-کالاهای-اصل-تقلبی-فراهم

ايتنا
  https://www.itna.ir