۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۲

اینستاگرام افسردگی را افشا می‌کند!

ایتنا- الگوریتم هوشمندی که محققان ابداع کرده‌اند پس از اسکن عکس‌های اینستاگرام، با دقت 70 درصدی افسردگی را تشخیص می‌دهد.
اینستاگرام افسردگی را افشا می‌کند!


دانشمندان آمریکایی می‌گویند الگوریتمی هوشمند ابداع کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان از طریق اسکن عکس‌های اینستاگرام به افسردگی انسان‌ها پی برد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از یاهونیوز، محققان دانشگاه‌های ورمونت و هاروارد مدعی هستند که الگوریتم یاد شده قادر به کشف موارد مختلف افسردگی در انسان‌ها با دقت ۷۰ درصد است. این در حالی است که پزشکان با استفاده از روش‌های عادی تشخیص افسردگی تنها می‌توانند با دقت ۴۲ درصد ابتلا به این بیماری خطرناک را تشخیص دهند.

کریس دانفورت از اساتید دانشگاه ورمونت می‌گوید روش جدید می‌تواند ضمن شناسایی موارد ابتلا به افسردگی به انسان‌ها کمک کند تا از ابتلا به بیماری‌های ذهنی نیز مطلع شوند.

الگوریتم یاد شده ابتدا می‌تواند سرنخ‌های ابتلا به افسردگی را شناسایی کند و در مرحله بعدی با دقت بیشتری کشف کند که افراد مشکوک به ابتلا به این بیماری واقعا دچار افسردگی هستند یا خیر.

تا به حال از این روش برای بررسی میزان افسردگی و بیماری‌های ذهنی ۱۶۶ مشارکت کننده استفاده شده که نیمی از آنها در سه سال گذشته سوابق مراجعه به دکتر را به همین علت داشته اند.

تحلیل گران با بررسی ۴۴ هزار عکس اینستگرام این افراد پی برده اند که چه کسانی مبتلا به افسردگی هستند. تحقیقات برای تکمیل این الگوریتم و افزایش دقت آن ادامه دارد.
کد مطلب: 49711
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام