۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۳

عرضه به‌روزرسانی امنیتی جدید برای لینوکس

ایتنا – به‌تازگی تیم امنیتی دبیان اعلام کرده‌اند که یک بسته به‌روزرسانی جدید را برای کاربران سیستم عامل لینوکس ارائه کرده‌اند که این بسته می‌تواند آن‌ها را در برابر بسیاری از نقاط ضعف کشف شده در این سیستم عامل مقاوم سازد.
عرضه به‌روزرسانی امنیتی جدید برای لینوکس


به‌تازگی تیم امنیتی دبیان اعلام کرده‌اند که یک بسته به‌روزرسانی جدید را برای کاربران سیستم‌عامل لینوکس ارائه کرده‌اند که این بسته می‌تواند آنها را در برابر بسیاری از نقاط ضعف کشف شده در این سیستم‌عامل مقاوم سازد.
شایان ذکر است که دبیان،‌یکی از توزیع‌های مشهور لینوکس است که در میان کاربران، محبوبیت خاصی دارد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی debian، دبیان چند روز پیش با ارسال بیانیه‌ای رسمی به کاربران خود و نیز رسانه‌ها، ضمن اشاره به برخی آسیب‌پذیری‌های امنیتی، اعلام نموده که بسته به‌روزرسانی جدیدی را برای سیستم‌عامل لینوکس عرضه کرده است.

این پکیج مخصوص- که به تازگی در دسترس قرار گرفته و کاربران می‌توانند آن را دانلود و نصب نمایند- در حقیقت یک به‌روزرسانی است که قادر است بر روی بهبود هسته لینوکس و رفع مشکلات کشف شده تمرکز کرده و نقایص موردنظر را به طور کامل از میان بردارد.
مطابق اعلام رسمی دبیان و به دلیل مخاطرات موجود، نصب این بسته امنیتی برای تمامی کاربران ضروری تشخیص داده شده است.


تاکنون آسیب‌پذیری‌های زیادی در خصوص این سیستم‌عامل کشف و اعلام شده است که این بسته جدید وظیفه مرتفع کردن آنها را بر عهده دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی دبیان، فهرست بلند بالایی از نقاط ضعف امنیتی کشف شده در (هسته لینوکس) نرم‌افزارهای این سیستم‌عامل توسط این بسته رفع خواهند شد. برخی از مهم‌ترین اصلاحات یاد شده شامل لیست زیر هستند:
- رفع آسیب‌پذیری DRM در پردازنده‌های گرافیکی اعمال شده در سیستم Vmware
- رفع مشکل عدم رسیدگی دقیق به متادیتا در کدهای RxRPC Kerberos
- رفع مشکل سرریز بافر در درایور Wlan
- از بین بردن آسیب‌پذیری اعداد صحیح در IP نسخه ۶ و تابع ip۶_find_۱stfragopt
- رفع مشکل پوینتر سوکت mq_notify

البته در این بیانیه اعلام شده است که برای سیستم‌عامل‌های نسخه قدیمی‌تر مانند jessie، این بسته به‌روزرسانی مؤثر نخواهد بود و در بسته‌ای مجزا به این موارد رسیدگی خواهد شد.
 
کد مطلب: 49702
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام