۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳

آماری خارق‌العاده برای سامانه مترجم فیس‌بوک

ایتنا – به‌تازگی شرکت فیس‌بوک آمار و ارقام اولیه مربوط به سیستم ترجمه خود را اعلام کرده است که نشان دهنده رقمی خارق‌العاده از ترجمه روزانه توسط این شرکت است.
آماری خارق‌العاده برای سامانه مترجم فیس‌بوک


به‌تازگی صاحب بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی موجود، یعنی شرکت فیس‌بوک آمار و ارقام اولیه مربوط به سیستم ترجمه خود را اعلام کرده که نشان دهنده رقمی خارق‌العاده از ترجمه روزانه توسط این شرکت است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی people، سیستم مترجم فیس‌بوک اخیراً روند پیشرفت سریعی را در پیش گرفته و به نظر کارشناسان، روزبه‌روز در حال بهبود پیدا کردن است و آمار و ارقام منتشر شده نیز این موضوع را تائید می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که خود فیس‌بوک آن را از طریق رسانه‌ها منتشر نموده است، سیستم مترجم این شرکت توانسته تا در هر روز، تعداد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متن را ترجمه کرده و در اختیار کاربرانش قرار دهد.


گفتنی است که در حال حاضر سیستم مترجم فیس‌بوک قادر است تعداد ۴۵ زبان مختلف دنیا را شناسایی و ترجمه نماید.
البته طبیعی است این سیستم نیز مانند دیگر سیستم‌های مشابه (به عنوان مثال، سیستم مترجم گوگل) عاری از خطا نبوده و از دقت صد درصد بهره‌مند نیست، لیکن دست کم از این نظر قابل اعتماد است که می‌تواند مفهوم اولیه متون مختلف را به کاربران نشان بدهد.

با این وجود، گوگل به‌تازگی راز موفقیت خود را اعلام کرده است. بر اساس این اطلاعات، این شرکت توانسته است تا موفقیت خود را با استفاده از یک سیستم مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی کسب کند.

این سیستم هوش مصنوعی می‌تواند عبارت‌ها را به‌صورت بخش به بخش در نظر گرفته و از ترجمه کلمه به کلمه پرهیز نماید. بدین‌ ترتیب، قابلیت مزبور این توانایی را به این سیستم اعطا می‌کند که بتواند با هر نوبت ترجمه و دریافت اطلاعات اصلاح شده، کیفیت خدمات ارائه شده توسط فیس‌بوک را بهبود بخشیده و با یادگیری از اشتباهات خود، پیشرفتی محسوس را تجربه نماید.
 
کد مطلب: 49701
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام