۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۸

تعیین دو استاندارد متفاوت برای شبکه‌های 5G

ایتنا- به‌تازگی مرکز استاندارد 3GPP اقدام به تعریف دو استاندارد متفاوت برای شبکه‌های 5g کرده است که یکی از آن‌ها بر پایه مهاجرت از شبکه 4G و دیگری به‌صورت مستقیم به مخاطب عرضه خواهند شد.
تعیین دو استاندارد متفاوت برای شبکه‌های 5G


به‌تازگی مرکز استاندارد 3GPP اقدام به تعریف دو استاندارد متفاوت برای شبکه‌های 5G کرده است که یکی از آنها بر پایه مهاجرت از شبکه 4G و دیگری به‌صورت مستقیم به مخاطب عرضه خواهند شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، در راستای تلاش اپراتورهای تلفن همراه برای تسریع روند ایجاد شبکه‌های 5G تجاری، به تازگی فناوری جدید حاصل تلفیق از بین شبکه‌های مستقل و غیرمستقل برای آنها رخ داده است.
لازم به ذکر است که شبکه‌های مستقل بر پایه تبدیل شبکه‌های 4G LTE به شبکه‌های 5G برنامه‌ریزی شده‌اند، اما شبکه‌های مستقل به‌تنهایی و بدون تبدیل شدن از شبکه‌های 4G LTE به شبکه‌های 5G عمل خواهند کرد.

در میان حجم عظیمی از پرسش‌های مربوط به انتخاب میان این دو شبکه و همچنین عملکرد شدید مورد نیاز این شبکه‌های جدید، معماری و کاربرد شبکه‌های 5G به سمت شبکه‌های ابری در حال تحول است.

 

در همین راستا نیز اتحادیه 3GPP تصمیم گرفته است تا به‌منظور انطباق با درخواست‌های فناوری مربوط به راه‌اندازی شبکه‌های 5G تجاری توسط کمپانی‌های SK Telecom کره‌ای و Verizon آمریکایی، به تکمیل استاندارد سازی شبکه‌های غیرمستقل 5G تا ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی بپردازد.

همان‌طور که می‌دانید پیش‌ از این شبکه‌های همراه تنها بر روی انتقال صدا، ارسال پیام و سرورهای دیتا متمرکز بودند، اما با معرفی شبکه‌های اینترنت پرسرعت 5G اکنون می‌توان گفت که قابلیت‌های مربوط به برقراری ارتباطات به حد نهایی خود رسیده است.

همچنین مجازی‌سازی شبکه‌های ارتباطی در اپراتورهای همراه، فرآیند استانداردسازی فناوری‌های این کمپانی‌ها را به سمت انواع عمومی از استانداردهای تجاری سوق خواهد داد.
همین امر نیز ممکن است سهم بازار تأمین کننده‌های لوازم کمپانی‌های تلکام را تحت تأثیر خود قرار دهد.
کد مطلب: 49674
نام شما
آدرس ايميل شما


عارف
feedback
Iran, Islamic Republic of
دنیا داره کدوم سمت میره ، آقایون مدعی مملکت ما هنوز تو چه فکری هستن .. اونا روز به روز در فکر کیفیت بالا و ارزون برای کاربراشون هستن و مال ما هنوز دنبال کشف جدیدترین راه های کلاهبرداری و گرون فروشی و محدودیت سرعت و فیلترینگ میگردن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام