۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

دیتای غیرواقعی به تهدید بزرگ دنیای مجازی بدل شده است

ایتنا – متخصصان امنیتی معتقدند که داده‌های دروغین در عصر فناوری امروزی به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید ایجاد شده به‌واسطه این دوره زمانی به‌حساب می‌آید.
دیتای غیرواقعی به تهدید بزرگ دنیای مجازی بدل شده است


متخصصان امنیتی معتقدند که داده‌های دروغین در عصر فناوری امروزی به‌عنوان بزرگ‌ترین تهدید ایجاد شده به‌واسطه این دوره زمانی به‌حساب می‌آید. این در حالی است که خطر این نوع داده‌ها رو به تزاید است و گاه آثار و تبعات آن نیز به وضوح دیده می‌شود.
از جمله، اتفاقی عجیب و نادر که اخیراً موجب جلب توجه بیشتر به این معضل گردید.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی scoop، اخبار اخیر در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن هستند که به‌تازگی مورد بسیار عجیبی رخ داده است که بسیاری از دانشمندان رده فناوری اطلاعات را شگفت‌زده کرده است.
ماجرا از این‌ قرار است که دو بات نرم‌افزاری ویژه هوش مصنوعی به‌صورت خودسرانه اقدام به ایجاد یک زبان برای ارتباط با یکدیگر کرده‌اند، در حالی که حتی سازندگان این دو سیستم هوش مصنوعی نیز نمی‌توانند این زبان را رمزگشایی کرده و مفاهیم آن را درک کنند.
طبیعی است که نتایج این زبان که بسرعت در وب منتشر خواهند شد، هیچ نسبتی با واقعیت نداشته و ندارند.

شاید شما هم با خواندن عبارت بالا شگفت‌زده شده باشید، ولی این عبارت به‌صورت دقیق نشان می‌دهد که چرا اخبار دروغین و داده‌های دروغین می‌توانند مخرب‌ترین چیزی باشند که عصر فناوری می‌تواند به ما هدیه دهد.
این خبر در حقیقت یک دروغ بسیار بزرگ بوده است که در فیس‌بوک منتشر شده است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را باور کرده‌اند.

 

این امر موجب شده است تا ترس از گسترش فناوری هوش مصنوعی با سرعتی باورنکردنی افزایش پیدا کرده و به همه سرایت نماید. در پی گسترش همین نگرانی، یک نویسنده برجسته صنایع فناوری به نام مارک ریس (Mark Rais) ناگزیر به نگارش یک مقاله ویژه در این زمینه شده است تا به نوعی، در رفع این دغدغه‌ها بکوشد.

او با ارائه توضیحات خود، معتقد است که بزرگ‌ترین تهدیدهای موجود در جهان امروزی را نمی‌توان تنها فناوری هوش مصنوعی یا مواردی از این دست دانست، زیرا داده‌های دروغین که طبعا منشا فراوانی دارند می‌توانند بزرگ‌ترین اثر مخرب را در مسیر شکل دادن آینده انسان از خود برجای بگذارند.

او در این همچنین مقاله اشاره کرده است که مواردی مانند هوش مصنوعی، خودروهای خودران و غیره را می‌توان در کنار مزایای فراوانی که به زندگی ما داده‌اند، به‌عنوان دیگر تهدیدهای بزرگی دانست.
به اعتقاد وی، این پدیده‌ها را دنیای فناوری به ما هدیه داده است تا به رفاه و بهبود کیفیت زندگی یاری برسانند، و البته در صورت عدم کنترل این موارد و کنترل اخبار دروغین، احتمال دارد با مشکلاتی نیز مواجه گردیم.
 
کد مطلب: 49670
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام